Vad kostade den?
 
Jag betalade 849 kr (inkl moms) till Matfors Färg. När jag i november 2010 frågade tillverkaren om pris till mig som privatperson svarade han 800 kr inkl moms + frakt med Bussgods.
 
Nu har även jag fått tag på Hema-Tippen. Jag hittade en annons på Blocket om att Utterströms (Järnia) i Nordmaling sålde dessa, 800kr kostade den där.

http://www.blocket.se/vasterbotten/Hema_tipp_31683777.htm?ca=4&w=2&last=1

Den ser som sagt ut som den gamla modellen (fast lackat flak), men jag tror att det är en nybörjare som har svetsat fast "flaklåset" för svetsarna ser rent ut sagt förjävliga ut, jag tror att t.o.m jag skulle fått till det snyggare och då är jag inte så bra på att svetsa. Men det håller nog ändå...
 
Jag tror inte man vill ha plåt. Snö fastnar på plåt under vissa omständigheter.
Spreja den med silikonspray. Problem solved. Spreja undersidan också när du ändå håller på, så glider den bättre också.

Gör det inte inomhus så slipper du halka och bryta nacken...
 
Finns det fortfarande någon som saluför dessa? Tipp är överlägset bäst och jag hittar ingenstans att köpa.

MVH
Kalle
 
Mikael_L
Jag har också letat i några dagar efter hema-tippen.

OK-macken här nära sålde några förra året, men har inga i år och vet inte ens hur dom skulle kunna få tag i några. :(
 
Någon som hittat dem i södra Sverige?

Sent from my HTC Wildfire using Byggahus
 
Gjorde en enkel sökning på Ahlsell "snösläde", ser inte att ngn av dessa är tippbar men kanske att någon av er vet mer än jag.
snösläde.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hade tur och fick en av min far i går... :)
 
Med risk för att idiotförklara mig själv: Hur använder man tippen?
 
Precis som i en traktor med skopa, du tippar av snön, dock utan att lyfta hela björnen ;)
Med tippen lösgör man handtaget så att det blir som ett gångjärn mot skopan, som då kan tippa framåt.
Speciellt användbart om man tippar snön nedför en slänt, eller kör upp snön på en kulle och vill tippa på baksidan.
 
Krilleman
gavex.se verkar också ha den, fast lite billigare...

Dock verkar dom inte vilja skylta om korrekt företagsnamn och kontakt-uppgifter. Eller är det bara jag som inte hittar det? Suspekt!

Möjligen en gammal sida som ligger och spökar?

Hittade denna nu...
 
Redigerat:
J
Jag mailade Laitis och frågade om dom kunde få tag på Hema-tippen och fick det här som svar:
"Företaget som tillverkade Hema tippen har gått i konkurs.
Vi får i dagsläget inte tag på några."

Jag testade även ringa 070-numret som finns i den här tråden, men han som svarade sa att dom var slut.

Är det någon som vet vars man i dagsläget får tag på en hema-tipp?
Har någon annan börjat tillverka såna, eller något likvärdigt?
Vad är annars bästa valet av snösläde, det ska ju helst vara en med tipp! :)
 
J
Nu helt plötsligt så började Gavex hemsida att fungera, under helgen vägrade deras Java-webshop fungera.
Det gick att beställa Hema-tippen därifrån nu, få se bara om dom verkligen hade såna hemma, eller om det kommer ett mail om att dom är slutsålda...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.