Tips på Bokus (www.bokus.se) bokrea 2006:
Villabyggarna (9179882358) à 92 kr

Bra pris på denna bok om att bygga i egen regi
 
Glömde skriva att det dessutom är fri frakt
 
Hemmakatten
Precis som Kire skriver finns boken beskriven här på Byggahus. Det trevliga med att köpa böcker hos Bokus genom att gå via Byggahus-länken är att någon liten "provision" faller ut till de som driver Byggahus, dvs. Marlene. Och kan vi gynna byggahus genom ett så enkelt förfarande, så gör vi det gärna. Allt för att Marlene skall kunna göra en bra sajt ännu bättre. :)
 
S
Jag håller på att läsa den boken nu! Ganska intressant...
Men jag har lånat den på biblioteket, snål smålänning som jag är ;)

// Hälsningar Sandra
 
Hemmakatten
Själv är jag till hälften smålänning, men vissa böcker bara måste man ha!! Villabyggarna, Husets ABC mm är några som är bra och lönande även för en smålänning att ha i fackbiblioteket. :)
 
Måste bara rekommendera en bra bok jag köpte på bokrean. Black&Deckers, "Utomhusprojekt för hus och tomt", prismas förlag(www.prismabok.se). Boken är amerikansk men översatt till svenska. Blev förvånad hur pass bra bilderna visar de olika momenten och allt är väldigt lätt att förstå, även för mig som har tummen mitt i ögat :)
335 sidor kunskap för 129kr...
ISBN 91-518-4262-9
/jeppe
 
Läste på en annan tråd om boken "Arkitektritad villa. Manual för förenklad projektering och upphandling." Den rekommenderades när du var i läge att gå igång med ett nytt projekt och behövde hjälp med kontrakt och kontakt med arkitekter etc.
Tyvärr verkar den vara utgången på alla boklådor när jag söker på nätet.  :-/
Finns det någon som har ett ex att sälja?

 
Hemmakatten
Svensk Byggtjänst i Stockholm har den. Du kan även handla den via deras internetbokhandel, kostar 198:-. Mycket väl investerade pengar!!
http://www.byggbokhandeln.com/
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.