Hej,

Jag har begärt in offerter från 2 företag som IKEA rekommenderar för köksmontering.

* M-Service (http://www.m-service.se/)
* GMB AB aka. Gawron Montering & Bygg AB (http://www.gmbab.se)

Finns det någon som vill/kan dela med sig av sina erfarenheter med dessa två företag?
Professionalism, kvalitet, punktlighet, priser etc.

Tack på förhand,

Mvh CD
 
Vill bara kolla om du gått vidare med någon av dom, jag letar själv efter en bra montör av IKEAS kök.

Vår nuvarande snickare gör inte ett så bra jobb som jag önskat, de är slarviga och har dessutom förstört flera skåp.
 
Hej,

nu skall vi renovera vårt kök och undrar om det är någon som anlitat något av företagen och om ni (inte) kan rekommendera något av dem.

Vi har själva negativa erfarenheter av ett av IKEA:s andra rekommenderade monteringsföretag så vill gärna ha tips & råd!

Hälsningar
DS
 
Jag har inget svar på din fråga. Men vänner har dålig erfarenhet av en firma de fick tag i via IKEA, kommer dock inte ihåg vad firman hette. Jag tror att det som vanligt gäller att leta upp referenser även när firman rekommenderas via IKEA, det är inget kvalitetsbevis, kan vara bra, men det kan också vara dåligt.
 
Jag valde till slut Gawron Montering & Bygg AB. Mycket angenäm upplevelse. Professionella, punktliga. Mycket nöjd med mitt kök!

Mvh CD
 
cavedive skrev:
Jag valde till slut Gawron Montering & Bygg AB. Mycket angenäm upplevelse. Professionella, punktliga. Mycket nöjd med mitt kök!

Mvh CD
Jag funderar också på att anlita dem. Använde ni dem enbart för köksmontering, eller lät ni dem även tillhandahålla målare, elektriker etc? Hur lång tid tog monteringen?
 
Huvudsakligen köksmontering. Använde dem dock för inkoppling av blandare och diskmaskin. De jobbar med andra hantverkare som ger offert på annat än snickeriarbeten.

Monteringen tog 1 arbetsvecka.
 
Redigerat:
Vi var i kontakt med en firma som ikea rekomenderade när vi köpte vårat kök men dom kändes inget vidare vid mötet. Så vi letade lite på egen hand och kom i kontakt med Richard Byggare ifrån Solna. Vi bor i bagarmossen. Vårat kök blev klart för ca 1 månad sedan och vi är mycket nöjda. Kan rekomendera dom i alla fall.
 
Bumpar upp den här tråden lite, ingen annan som har erfarenhet av m-service eller GMBAB?
 
andersss skrev:
Vi var i kontakt med en firma som ikea rekomenderade när vi köpte vårat kök men dom kändes inget vidare vid mötet. Så vi letade lite på egen hand och kom i kontakt med Richard Byggare ifrån Solna. Vi bor i bagarmossen. Vårat kök blev klart för ca 1 månad sedan och vi är mycket nöjda. Kan rekomendera dom i alla fall.
Hej!
Jag har nu kontaktat Rihard Byggare, nu när jag äntligen tagit tag i köksrenoveringen igen... Men en sak gör mig lite fundersam. Kollade ni upp företaget ordentligt innan? jJag har örsökt hitta organisationsnummer eller liknande via allabolag.se men hittar ingenting om företaget alls. Varken om jag söker på telefonnummer, namn, adresser eller något. Verkar lite skumt?
 
emmaeriksson skrev:
Hej!
Jag har nu kontaktat Rihard Byggare, nu när jag äntligen tagit tag i köksrenoveringen igen... Men en sak gör mig lite fundersam. Kollade ni upp företaget ordentligt innan? jJag har örsökt hitta organisationsnummer eller liknande via allabolag.se men hittar ingenting om företaget alls. Varken om jag söker på telefonnummer, namn, adresser eller något. Verkar lite skumt?
Jo vi kollade så dom hade f-skatt osv. Vi skrev riktiga papper med dom och det var inga konstigheter. Vi är super nöjda med dom. Vi har haft dom här för ett mindre projekt en gång till men då byte dom våran ytterdörr och satte upp lite panel invändigt bara. Rekomenderar dom starkt. Kommer använda dom igen när det är dags för renovering.//Anders
 
Jag skulle vara försiktig... andersss har två inlägg... båda här i denna tråd... Kolla upp företaget själv!

Edit: inget ont om Andersss, bara lite misstänktsamt...
 
Redigerat:
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Danneå skrev:
Jag skulle vara försiktig... andersss har två inlägg... båda här i denna tråd... Kolla upp företaget själv!

Edit: inget ont om Andersss, bara lite misstänktsamt...
Jo, ibland får man väl leva farligt... Men fick bra vibbar vid mötet, till skillnad från andra entreprenörer. Men vi får se hur det fortskrider :)
 
Jag har använt GMB Gawron Montering & Bygg AB (http://www.gmbab.se)
för montering av KÖK plus målning och nytt golv I hall har tagit 3 månader. Målning dåligt grundarbete och det började spricka redan efter någon vecka i tak och på vägar dom har lovat kontakta målare men det var länge sedan och svarar nu inte på mina meddelanden till dom att höra av sej, fast jag skickat bilder till dom hur det ser ut.
 
Använde mig av M-serivce för montering av mitt IKEA-kök.

Jobbet i sig blev bra, det jag enda jag upptäkt än så länge efter 1 vecka är att de har borrat hål i ett hyllplan på fel ställe men det kan jag ha överseende med.

Däremot har de haft sönder en av mina taklampor i samband med köksinstallationen som jag inte fått betalt för. Utöver detta hade de bl.a. lagt på kostnader för materialinköp när det redan står att det ingår i offerten - "Servicepaket - etablering, mätning, materialinköp osv osv".

Sen att detta servicepaket kostar 4320 kr extra utöver själva monteringskostnaden för köksskåpen kan man ju tycka är lite lustigt.

I slutändan betalar man ett ganska lågt pris. Tyvärr är det synd att de gärna slänger på mer saker i efterhand på fakturan och inte kompenserar för skador de själva åstakommit under monteringen.

Så jag vill höja ett varningens finger för detta företag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.