o en sida som denna har jag letat efter i många år. håller på o renoverar hela övervåningen på mitt hus som e byggt 1924 o som har satt sig så det inte fanns en enda rak vinkel kvar. men men rev ner allt tak, putsen på väggarna(även ev vägg åkte med) o rev upp allt golv. la nugg golv av spånskiver byggde nya väggar med både spån o gipsskiver o har jusst i dag fått upp ny panel i taket. väntar även på el gubben som ska göra färdigt. har lite bilder på kåken men dom får jag fixa i morgon då jag måste försöka sova nu.

btw e detta "övriga" forum till för det mesta
 
Hej! Du har kommit till en jättebra sida, jag har fått en massa bra tips av vänliga människor som delar med sig! Vet hur det är när man försöker få iordning i ett gammalt hus med sneda väggar (dvs inte lätt), vi flyttar från vårt hem(byggt 1905) till ett hem (byggt 2005) i sommar.
 
Välkommen hit! :) här kommer du att finna en hel del. Om du är osäker på var du skall publicera dina frågor så finns det säkert hjälpsamma medlemmar som hjälper dig rätt. Mvh Lisen
 
jo då ska nog få nytta av denna sida. tyvär e ju snart övervåningen klar men det finns ju fler rum
här kommer några bilder på kåken

först garaget

http://se.msnusers.com/_Secure/0RQAAABwV9uVfNdj71cKWKi5SJwHpidR8TDcF4xvSLEBvAoQqRMNmPvI4iRBDBD!!qDKqmrkn8OhjIHP!kRyeVqwsBjVO6GmgP1pxWLFVu1k/garage.JPG?dc=4675477697603279853

sen ett på kåken
http://se.msnusers.com/_Secure/0QwB...4G5aSb4bzggPo/hus3.JPG?dc=4675477697735135349

finns som sagt var lite o göra på huset. i sommar ska förhoppningsvis taket byta o sen ska även panel monteras i stället för den där skit putsen som e nu ;D
 
a@westman skrev:
finns som sagt var lite o göra på huset. i sommar ska förhoppningsvis taket byta o sen ska även panel monteras i stället för den där skit putsen som e nu ;D
Vaddå rosa puts är väl fint? ;D Allvarligt, huset har potential, ser jättefint ut! :) Lycka till!
 
Hej a@westman


Stilig barre! Söderut?

Varför har du murat in andrabilen i garageväggen?

Fel på tjuvlarmet?

Eller missade du bara garagedörren?

KoW
 
KnockOnWood skrev:
Eller missade du bara garagedörren?
;D ;D ;D
 
fronten mot garage väggen skulle igentligen sättas upp ovanför garage portarna med halogen lamper i lyckterna , men tjejen tyckte inte om det ;D ;D

sen e rosa puta säkert jättefint när det e nytt. dok har det börjat lossna stora bitar lite varstans. när jag spikade reglarna på innerväggarna så släppte putsen runt fönsterna ;D ;D

söderut vet jag inte om det e men huset finns i timmersdala utanför skövde. ett litet sketet samhälle där det aldrig händer nått. inte ens strömavbrott i blåsten som alla andra fått i socknarna runtomkring ;D
 
Skövdetrakten, aha.
Känner du Alfred i Kohôla?

Men Billingen är ju ett klassiskt skidområde.

Tyckte väl att det var litet alpstuk över ert chatlet!

Litet målningar à la St Anton på väggarna kanske
kunde dölja skavankerna.

KoW
 
a@westman skrev:
söderut vet jag inte om det e men huset finns i timmersdala utanför skövde. ett litet sketet samhälle där det aldrig händer nått. inte ens strömavbrott i blåsten som alla andra fått i socknarna runtomkring ;D
Ah, då kanske jag skulle ta och kolla in det nån dag då jag åker till Skövde! ;D (bor i Mariestad). Kul med en till skaraborgare på sajjten! :D
 
En till! Vi såg dagens ljus i Lidköping! ;D
 
Lisen skrev:
En till! Vi såg dagens ljus i Lidköping! ;D
Se där! En Lidköpingsbo, va trevligt! Då är vi två... ;)
 
Ja de va la skôj! ;D Fast nu befinner vi oss i Halmstad och har beslutat oss för att återvända hem efter 15 år på drift i sverige. Var eller vad har ni byggt/renoverat i Lid? Vi bygger på Erstorp Park. Mvh Lisen
 
Vi har ej börjat bygga ännu, men planerar för byggnation i Sjölunda så småningom...

/Henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.