Sitter och funderar på vilken elleverantör man ska välja. Men fy vad elpriserna har stigit. Vilka ligger bäst till? ::)
Har kollat Vattenfall och Skellefteåkraft. Skellefteåkraft ligger bäst till hitintills. Nån som har förslag på vilka fler som är värda att kolla upp?
 
Har fått för mig att Vattenfalls 3-åriga trygghetsavtal är ett av de lägsta.
Om man vill binda på 3 år vill säga...
 
Jag har precis tecknat .. och precis ett sånt avtal som Grunt menar.

Du binder dig i 3år .. men med trygghetsavtalet så innebär det att du kan utnyttja bytesrätt om priset rasar ner, engångskostnad på ca 500:-.

I det avtalet så har du heller ingen fast årsavgift.
 
Mitt treåriga avtal från vattenfall ser ut så här
lågpris 54örekwh inkl moms
högpris 74öre kwh inkl moms

+ elcertifikatsavg 3,30öre inkl moms
energiskatt 25,13öre inkl moms

Dyrt tycker jag

Skellefteåkraft
3åriga avtal 92,99öre kwh inkl moms
5åriga avtal 90,37öre kwh inkl moms
Dessa priser är inkl Elcertifikatsavgifter, Energiskatt & Moms

Fortfarande dyrt eller?
 
ta 5 år, det blir knappast billigare med tiden....
 
Nä tror inte jag heller >:( Än om alla magasin skulle svämma över med vatten så skulle dom ändå aldrig sänka priserna. Man skulle bygga ett eget vindkraftverk. ::)
 
Snailman
Jag tog vattenfalls treåriga för någon månad sen, när mitt förra tvååriga (inte med vattenfall) gick ut, men har oxå köpt mig en värmepump nu för att lura vattenfall på lite slantar (tji fick ni vattenfall) ;)
 
Tycker att det e svårt att deala till sig bra priser, det går inte att konkurera med nått annat elbolag heller, dom ligger ganska lika allihopa >:(

Nää he e ba å betala, å se gla ut :)
 
Nordpool-spotpris + 1.5öre/kWh (+ nätavgift, gröngölingsskatt, etc).
 
Vi tecknade oss för Vattenfalls treåriga avtal med bytesrätt/prisgaranti förra veckan. Trots att jag lovat mig själv att inte återvända som kund efter brunkolsskandalen i östra Tyskland... Så principfast är man :-/ Hade Skelleftekraft tidigare. Bra bolag men nu var Vattenfall billigast och hade bäst villkor.
 
Ja jag har nu åxo tecknat mig på vattenfalls 3åriga, fast jag som du Kasch skulle byta bolag, då till Skellefteåkraft.. Men som du sa så är vattenfall billigare än om inte många ören, men små bäckar blir tillslut stora åar ;)
 
jag har 36.7 öre/kwh + alla avgifter/skatter :cool:
 
Och vilket elbolag har du tecknat dig hos?? ::) Och i så fall var det nyligt?
 
Var nog inte nyligen, själv har jag 30,4 öre tom 070630, det var inte nyligen det heller...
 
Lyckoostar!! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.