Hejsan!

För de första vet jag inte om detta hamna i rätt del av forumet,men de får väl nån bättre vetande ändra så fall :).... Nu till mina funderingar, har en kolfilterfläkt i köket nu,men murstocken är precis jämte fläken och har två stora kanaler varav en till vedspisen i köket. Hur går man tillväga om man vill dra ut luften från köksfläkten via den lediga kanalen ? Ska man sätta in ett rör liknande sånt som man fixar till gamla skorstenar så de blir täta? Vart fixar man sånna så fall ? Eller räcker de bara o knacka upp teglet till den kanalen o trycka in en böj upp o sen koppla på en flexibelt rör från fläkten till böjen ? Hoppas nån är med på vad jag menar :) inte lätt o skriva från mobilen :)

Mvh
 
Sotaren vet.
 
Jo tack, blir till sommaren därför tänkte jag bara höra lite hur tankarna går kring detta!
 
Mrp666 skrev:
Jo tack, blir till sommaren därför tänkte jag bara höra lite hur tankarna går kring detta!
Vad du måste tänka på är att sotaren vill/behöver en renslucka eller att det går att demontera röret från köksfläkten samt att han vill ha jämna kanter i skarven mellan tegel och rör.
Gissar att du bor i egen fastighet, om inte så är det lite krångligare.

Jag bilade in ett större rör från våran "sparkamin" in i mustocken på landet. Sen fick sotaren titta och sa OK.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.