Har en oinredd källare som jag håller runt 15 grader i, Ska nu byta innerdörrar i kåken och det sitter i dagsläget en vanlig innerdörr där, det känns oekonomiskt och farstun känns kall.
Den behöver inte vara inbrottssäker, vill inte ha ngn tung dörr, utan bara en vanlig innerdörr med isolering. Kan man injicera en vanlig innerdörr med ngt lämpligt isoleringsmaterial?
 
P
Jo, det fungerar säkert men det är ju en ytterdörr. Har isolerat (varmt) badrum i min timmerstuga i Finland. 8 grader i stugan men 15 i badrummet vintertid. Dörrbekymret har vi löst genom att använda en bastudörr till badrummet. Lätt och isloerar bra men ser ut som en innerdörr.
 
Tack för svaren, det jag alltså egentligen är på jakt efter är en dörr som ser ut som en helt vanlig slät innerdörr och passar i en vanlig karm men har mer isolering än luft i sig.
Har googlat rätt mkt men är inte människa till att hitta ngt.
 
en variant är att limma på en cellplastskiva på den gamla slät dörren. ska det se snyggt ut med kan man klä cellplasten med masonit, spackla slipa o måla.bygg bara på karmen så livar frigoliten med karmen med. billigt iaf.
 
Mer massiva innerdörrar finns att köpa på Beijers.
 
Kolla på brandklassade innerdörrar.
De är isolerade
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.