Det här är ju kul..

Screen Shot 2012-12-08 at 5.21.45 PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sjöfartsverkets mätfartyg Baltica gör repor fram och tillbaka mitt i utsikten. Jag ser dom med blotta ögat.

Minst femte gången dom är här och skannar efter kemiska stridsmedel som dumpades efter andra världskriget.

http://marinetraffic.com/

Vad har ni bakom huset?
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Gotlänningar, men på behörigt avstånd...och en petrokemisk industri.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Funny.. :thumbdown: :D:D
 
P
Inte bakom, men väl framför. Ett pappersbruk! och nu ska de dessutom smälla upp såna där väderkvarnar också:mad: Det byggs för lite fusionskraftverk i Sverige. Jag skulle även kunna tänka mig fler fusionskraftverk i stället för dessa fula monster de smäller upp i landskapet.
 
p.lundgren skrev:
Det byggs för lite fusionskraftverk i Sverige.
ehh, nja. Det blir kanske lite dyrt att bygga nya hela tiden när de existerande smäller.
 
Här i Falun har vi en massa fina gamla rostugnar där marken är fin och färgrik. Jag har hört att marken är så pass full med tungmetaller att ett barn som äter av jorden kan dö.
 
P
stoif skrev:
ehh, nja. Det blir kanske lite dyrt att bygga nya hela tiden när de existerande smäller.
Jag som trodde att de hade problem med värmen... Men jag är bara en lekman.
 
P
p.lundgren skrev:
Jag skulle även kunna tänka mig fler fusionskraftverk i stället för dessa fula monster de smäller upp i landskapet.
Naturligtvis skulle det här ha stått fissionskraftverk...
 
Zakrisdalsverken som var amminutionsfabrik påstås ha dumpat defekt/överbliven ammunition av olika slag i Kattfjorden utanför. Dessutom kemi/pappersindustri som förr dumpade mycket kvicksilver, på den tiden man inte visste bättre. Dessa två är såpass nära varandra, så om man börjar leta efter eventuell ammunition river man upp bottensedimenten och frigör kvicksilvret som äntligen har blivit ritkigt låga halter av :(
 
Själv har jag bara utsikt mot sjukhuset från balkongen (dock många hundra meter bort, men å andra sidan är det USiL)
I norr har jag ringvägen, som tur är bara 70-väg.
 
Mikael_L
Jag krattade fram en rostig hästsko bakom huset.
Resten av hästen har jag inte hittat än.

Så här är det lugna gatan mao ... :cool:




mycke_nu, jag gillade ditt inlägg alltså, inte de kemiska stridsmedlen.
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
IMG_1131_www.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Från köksfönstret har jag fin utsikt över skorstenarna från Wärtsiläs testbäddar, det märks då nån motor ligger på low load :).
 
MathiasS skrev:
[bild]
Funderade på att bygga en pool för att slippa bada i havet, men det verkar inte vara en bra idé..
 
p.lundgren skrev:
Jag som trodde att de hade problem med värmen... Men jag är bara en lekman.
Det, plus att det idag går åt mer energi än man får tillbaka (det sista jag hört iaf). Förutom just i vätebomberna då, som jag (kanske lite taffligt) försökte skämta om ;-)

I övrigt ser jag mest snö och villor utanför mitt hus. Inuti har jag däremot hittat både asbest och blåbetong..
 
Redigerat:
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.