Hej, var på Nolia i förrgår och såg en sådan, som klipper själv, några erfarenheter?
Pris?
VILL HA EN!!! :D
 
Ingen egen erfarenhet, men vet att det surrar runt en liten robot på en företagstomt. deras gräs ser alltid helt okej ut... Proiset däremot vet jag, för jag ivll ju opckså ha en. Råbilliga 18.000 riksdaler :surprised: kostade den i våras när jag lämnade in vår "gamla hederliga" på reparation. Jag köpte ingen... ::)
 
ok-ska visst vara nåt slags rakblad som snurrar, priset är ju ett aber, men...
vi får se till nästa sommar.... ::)
 
söker man runt lite på nätet finns det de som byggt egna och visar hur
 

Min pappa har en sådan, har haft den i nästan tre år. Den funkar jättebra!
Ska skaffa en själv nästa år. Suveränt att den går och laddar sig själv. Det ända som irriterar är priset som känns lite högt, 18995 kr.

Man kan ställa in hur ofta den ska klippa, t ex klippa två dagar vila en. Man lägger ut slingor runt tomten och runt rabatter , dvs runt de ställen man ej vill ska klippas. Därefter ställer man in hur nära slingan den ska klippa.

Den är larmad. Försöker någon lyfta den utanför slingans yttre gräns utan att ha tryckt i den speciella koden börjar den tjuta. Den är dessutom programerad att endast fungera med den specifika laddstation som medföljer. Laddstationen är fast förankrad i huset.

Den klipper med små rakbladliknande blad som finfördelar gräset totalt. Resultatet blir riktigt bra.

Eftersom den kan klippa så ofta så är gräsmattan alltid nyklippt.

Ska ni köpa en välj den som själv går till laddaren och inte den soldrivna - den soldrivna är både mer ömtålig - och hur många soldagar har vi egentligen här i sverige.


 
sanne78 skrev:
Min pappa har en sådan, har haft den i nästan tre år. Den funkar jättebra!
Ska skaffa en själv nästa år. Suveränt att den går och laddar sig själv. Det ända som irriterar är priset som känns lite högt, 18995 kr.

Man kan ställa in hur ofta den ska klippa, t ex klippa två dagar vila en. Man lägger ut slingor runt tomten och runt rabatter , dvs runt de ställen man ej vill ska klippas. Därefter ställer man in hur nära slingan den ska klippa.

Den är larmad. Försöker någon lyfta den utanför slingans yttre gräns utan att ha tryckt i den speciella koden börjar den tjuta. Den är dessutom programerad att endast fungera med den specifika laddstation som medföljer. Laddstationen är fast förankrad i huset.

Den klipper med små rakbladliknande blad som finfördelar gräset totalt. Resultatet blir riktigt bra.

Eftersom den kan klippa så ofta så är gräsmattan alltid nyklippt.

Ska ni köpa en välj den som själv går till laddaren och inte den soldrivna - den soldrivna är både mer ömtålig - och hur många soldagar har vi egentligen här i sverige.
Tack för all info-då blir det den. 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.