Jag behöver köpa taklister i frigolit till ett par rum. Vart är billigaste varuhuset (bor i Stockholmstrakten) eller billigaste webbutiken man kan beställa från (om det ens går att köpa sånt per post?).
 
Hej,

Är det vanliga släta du letar efter eller stukatur?
Det går bra att beställa lister via nätet. Kommer hem i skyddande rör.

Mvh

Stefan
 
Det är sådana med struktur jag är ute efter. Jag såg utbudet på Bauhaus, men jag tänkte att jag skriver och frågar här om det kanske finns något annat ställe med bättre pris?
 
Stukatur lister är inte en jättemarknad varken online eller i vanliga butiker.
Störst utbud har
http://taklister.com/
Annars kan jag tipsa om att prata med olika färgbutiker. De säljer massor av olika varianter.
 
Tack för länken till taklister.com! Jag kollade på deras utbud och gillar flera av de varianter dom säljer. Priserna är dessutom bättre än bauhaus. Är det någon som handlat från taklister.com och som berätta om det är en bra butik med bra kundservice?
 
Jag valde Hornbach. Jämförde iofs inte med de som finns på nätet.
 
Taklister.com har fått många bra omdömen på minhembio.com (forumet, måste vara medlem för att kunna söka i det)
Jag tror att taklister.com är ganska bra, en såpass nischad butik hade inte kunnat vara med såpass länge som de ändå har annars.
Utbudet är ju enormt mycket bättre än tex hornbach, i alla fall i den vi har i göteborg. De hade typ 10 olika varianter där max.

Lycka till!
 
Jag har köpt ifrån dem, fungerade bra utan strul :) var dock 2009..
 
Tack allesammans för era tips!
 
Ja det funkar inte att beställa från taklister.com iallfall och när man skriver mail svarar dom inte. tycker dom borde ta ned websidan, det är missledande att låta den stå kvar. Synd, för priserna verkade jättebra. Bauhaus priser på dessa lister är på tok för dyra, jag har därför fått avstå från detta projekt i min lägenhet.
 
jaa det var verkligen synd för jag försökte beställa häromdan

och bauhaus är som sagt på tok fördyra när man sett dessa andra priser..

finns det ingen annan nätbutik som säljer frigolitlister?

//T
 
Finns det långa frigolit lister eller blir det en massa skarvar ?
 
bauhaus har 2 meters... de på nätet var 1.3 meter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.