Ja det var bara ett exempel. Vi pratar ju om att köpa saker i Polen i tråden.
 
Michael86 skrev:
Rent spontant känns det som att frakt och vissa kommunikationsfel vid beställning sänker dessa 30-40% ganska mycket.

Men om du kan polska och får billig frakt så :)
Bara första tanken i mitt huvud!


MVH
Det är samma beställningsnummer i Polen som i Sverige, så du kan beställa från Polen från hemmet, sedan tar du frakt till en hamn där Polenbåtarna ankommer. Karlskrona är en sådan hamn och många utnyttjar det där.
Mvh Mats
 
matsgran skrev:
Det är samma beställningsnummer i Polen som i Sverige, så du kan beställa från Polen från hemmet, sedan tar du frakt till en hamn där Polenbåtarna ankommer. Karlskrona är en sådan hamn och många utnyttjar det där.
Mvh Mats
Hur då? Vem ska hämta ut grejerna, betala och ordna frakten?
 
Jultomten, så klart! :p
 
Hej, du beställer det till hamnen och betalar frakt direkt till IKEA i Polenl, så har jag i alla fall förstått att fungerar. Självklart får du hämta det själv där, men hem till dörr blir besvärligare + att risken för skador ökar med fler inblandade.
Mvh Mats
 
Jag tror åxå på jutomten eftersom dom inte verkar ha någon internetförsäljning i Polen.
 
Nej det kanske, men jag vet om folk i Karlskrona som använt sig av samma beställningsnummer som i Sverige och fått det till hamnen i Karlskrona mot ett betydligt lägre pris än i Sverige, Det är ju värt besväret att undersöka det, ty de måste ju ha en mejl-adress som man kan skicka till.
Mvh Mats
 
Nimajneb skrev:
Jag tror åxå på jutomten eftersom dom inte verkar ha någon internetförsäljning i Polen.
Du tror på tomten, men inte på att det går att importera prylar från Polen utan internet? :x:p
 
mycke_nu skrev:
Du tror på tomten, men inte på att det går att importera prylar från Polen utan internet? :x:p
Även tomten har väl en e-mail adress idag eller???
Vad jag skriver är att jag kan inte se att IKEA i Polen erbjuder servicen som beskrivs på distans. Däremot så finns det säkert externa firmor som kan göra jobbet med att plocka ihop varorna, betala och anordna frakt som ett paket från distans. Kan hända att IKEA varuhuset i polen även kan erbjuda och sälja dom tjänsterna på plats mot kontant betalning.
btw, det heter införsel och inte import när du handlar inom EU.;)
 
  • Gilla
lasseseger
  • Laddar…
Har tidigare ritat upp ett kök på ikea.pl samt ikea.se och fått det till strax över 40% billigare.

Nu börjar det bli dags att beställa ett nytt kök för mig och jag undrar om någon vet en firma som kan fixa hem det till dörren eller hur man enklast löser det?
 
Lämplig flyttfirma, nätet är din bäste vän i detta fallet!
 
Jeg arbejdede i 25 år hos en dansk køkkenproducent og prisen på et skab blev afstemt efter hvad konkurrenterne tog! Den havde ingen forbindelse med hvad det faktisk kostede at producere varen. Jeg har prøvet at kontakte den Polske ambassade, for at få adresser på Polske producenter, men desværre uden at høre noget fra denne. Men jeg tænker også på at købe et nyt køkken i Polen - og Ikea - Polen er da en god idé.
 
thorfinn skrev:
Jeg har prøvet at kontakte den Polske ambassade, for at få adresser på Polske producenter, men desværre uden at høre noget fra denne. .
sök på "meble kuchenne" så får du en del träffar /tillverkare. Dock svårt att få prisuppgifter.
gaia
 
Funderar på att starta ett företag som hämtar ikeakök i Polen och monterar dom. Bor i Karlskrona så har inte så långt.
Bra eller dålig idé?
 
  • Gilla
Roy_eriksson88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.