Vi hade funderat på ett smidesräcke till en u-formad inomhus trappa i betong men det är svårt att hitta någon som har tid att göra en sådan och de som har tid är dyra!

Numera gör man ofta smidesräcken av halvfabrikat som svetsas i hop för att hålla priset nere men det är mycket enklare för den som gör det ofta.

Dock har de som gör räcken här för mycket att göra och begär ca 7000 - 15 000 kr/meter och det tycker vi är för mycket så därför söker vi någon som klarar att göra det på distans.

Finns det någon som levererar smidesräcken på distans? :)
 
Kolla i Polen, det är mycket billigare. Har dock ingen personlig erfarenhet.
 
D
Jag har varit i kontakt med Svenonius smide angående ett smidesräcke. För min del blev det en annan lösning, men han på Svenoius var väldigt bra att ha att göra med enligt min erfarenhet. Svarade utförligt, tålmodigt och bra på email.

http://www.svenonius-legosvets.se/
 
Jag har anlitat Östersmide i Bromsten. I mitt fall var det för en utomhustrappa, men jag vet att de gör framförallt inomhustrappor, och räcken etc. Jag tror inte att de är väldigt billiga, men jag fick hela trappan till en meterkostnad som var klart lägre än det du nämner i inlägget. Jag betalade ca 35 000 för ca 2 meter trappa (5 trappsteg) och ca 7m räcken. Trappan var extra förstärkt för vi har monterat granitsteg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.