Har granpanel i bastun och nu e frågan, vad blir snyggast att ha Al lr Asp till mina lavar?
Är lite inne på Al pga att det kan bli snyggt med färgskillnaden men det kan ju iofs bli åt helvette fult oxå.
Har ni några tips?
 
Har egentligen inga bra bidrag mer än att jag själv tänkte använda Abbachi först, men insåg snabbt att asp är grymt snyggt. Tillverkade mina av asp och har inte ångrat mig. Allt synligt trä i min bastu är Asp, förutom dörr ramen som är fura. 4 spikhål synliga och resten är dolt så jag är faktiskt grymt stolt över att man bara ser trä överallt. =)

Rob
 
Ok, har nu bestämt mig för värmebehandlad asp.
Men nu är bara frågan hur ja ska konstruera lavarna, bastun är 2460mmx1870mm a 2050 till tak.
Blir ett l med lavar oppe och nere men man vill ju kunna ta bort lavarna så man kan göra dem rena ibland.
Hmmm det e ju frågan hur fan man ska göra.
Robster skrev:
Har egentligen inga bra bidrag mer än att jag själv tänkte använda Abbachi först, men insåg snabbt att asp är grymt snyggt. Tillverkade mina av asp och har inte ångrat mig. Allt synligt trä i min bastu är Asp, förutom dörr ramen som är fura. 4 spikhål synliga och resten är dolt så jag är faktiskt grymt stolt över att man bara ser trä överallt. =)

Rob
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.