Försökte längst ner vid hängrännan men dem går inte att lyfta upp alls... ska jag lyfta på nockpannorna?
 
Skjut upp en av takpannorna i andra raden istället, för det kan vara fastspikade längst ned.
 
du ser, syns att man har bott i lägenhet hela livet men nu e man snart en riktig man ;)
 
A-O skrev:
du ser, syns att man har bott i lägenhet hela livet men nu e man snart en riktig man ;)
Farsan och jag lade om taket på sommarkojan, inte märkte jag någon skillnad efteråt.:what:
 
Andra raden brukar också spikas, säkrast att prova tredje...
 
LGG-01 skrev:
Farsan och jag lade om taket på sommarkojan, inte märkte jag någon skillnad efteråt.:what:
Du märker det inte själv, men omgivningen ser det direkt ;)

Har inte folk börjat räta upp sig och ta händerna ur fickorna när ni möts?
 
KnockOnWood skrev:
Du märker det inte själv, men omgivningen ser det direkt ;)

Har inte folk börjat räta upp sig och ta händerna ur fickorna när ni möts?
Om du ändrar räta upp sig till reta upp sig så är vi sanningen närmast. Bara skojade.
För att bli fullvärdig medlem av grabbiga släktet krävs att du kan backa ett två axlat släp.
 
LGG-01 skrev:
Om du ändrar räta upp sig till reta upp sig så är vi sanningen närmast. Bara skojade.
För att bli fullvärdig medlem av grabbiga släktet krävs att du kan backa ett två axlat släp.
Är det allt?

Alla som har en bonde släkten gör det när de är femton och får köra traktor.
 
KnockOnWood skrev:
Är det allt?

Alla som har en bonde släkten gör det när de är femton och får köra traktor.
Finns väl ingen bondpojke/flicka som väntat tills han/hon är 15 med att köra traktor. :D
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Drömhus2012 skrev:
Finns väl ingen bondpojke/flicka som väntat tills han/hon är 15 med att köra traktor. :D
OK på inhängnade ägor,
men är man ute och kör på allmänna vägar bör man hålla sig till lagen.
 
Det är sant, och det är nog alla överens om, man vill ju inte möta en 10-åring i en traktor på motorvägen körandes på fel sida...
Men börja köra på egna ägor när man är 15, då kan nog många köra rätt ok redan.
 
Drömhus2012 skrev:
Det är sant, och det är nog alla överens om, man vill ju inte möta en 10-åring i en traktor på motorvägen körandes på fel sida...
Men börja köra på egna ägor när man är 15, då kan nog många köra rätt ok redan.
Köra traktor på motorväg är big nono. Och med ett obromsat släp (LGF) dessutom!

Femton år eller inte.


Dags att ta fram körkortsboken för en repetition :rolleyes:
 
Vad har 15-åriga traktorförare på motorväg med takpannor och bärläkt att göra?
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Jag menade ju att en 10-åring eller vad det nu kan vara har i regel inte begrepp nog att köra trafiksäkert, därav mitt exempel...
Och förresten så har ju Asgarvad rätt, det här har ju ingenting med bärläkt att göra :D
 
Asgarvad skrev:
Vad har 15-åriga traktorförare på motorväg med takpannor och bärläkt att göra?
Haalllåååå. Filma och lägga ut på tyben (You tube) så klart det förstår varenda pensionär med dator. jump.gif
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.