När man läser om inbyggnadshällar verkar de flesta vara irriterade på "touchknapparna". Finns det hällar med "vanliga" knappar eller ?? Funderar på en keramikhäll, men är tacksam för alla svar.
 
Min erfarenhet av knappar som sticker upp är:
Rinner in gegga (iunder knapparna) när det kokar över,
Får lätt värmeskador(fula)
Dem är i vägen
Har touchkontroll nu, mycket bättre
 
Min erfarenhet av touchknappar är:

Geggan lägger sig på knapparna när det kokar över.
Man hittar dom inte
Har touchkontroll nu, önskar vanliga vridknappar....

;)
 
Med touchkontroller kan man iallafall torka bort gegga utan att behöva lyfta av några knappar :D
Har dessutom varit med om att det har läckt ned fukt i kontrollerna så att jordfelsbrytaren löste ut fick ta isär och torka ut kontrollerna innan det gick att starta den igen >:(
 
Har häll med touch-kontroll och jag skulle INTE vilja byta till vred faktiskt! Funkar bara fint! Visst har den låst sig ibland, men designen överväger! Jag lägger min röst på touchknappar!
 
och vad gör man när en gryta på en induktionshäll kokar över-man tar bort grytan och torkar av sen, behöver inte röra knapparna, det är ju mycket smartare. :)
 
Hade häll med vred tidigare och önskade då en häll med touch-knappar ovanpå. Har idag en häll med touch och trivs med det. Resonemanget att det kommer fett eller kokande vätska på knapparna håller inte. Det finns ju wettexduk om det nu skulle råka koka över.
 
Aldrig touchknappar! Höll på å bli galen hos goa vänner och deras häll - har man lite torra kalla fingrar som jag så fungerar touchknapparna dåligt :( och man kunde bli knäpp å stå å trycka å hålla hela tiden speciellt när det 'hänt' någe vid spisen!
Nu har vi gashäll med vred och de sitter separat monterade på sidan ( går la å få på hällen med?) och det är SÅ skönt!
 
Vi var ganska skeptiska till touchkontrollerna när vi var i färd med att köpa en häll. Hade ju läst så mycket här på forumet att det var så dåligt med såna. Så jag blev skeptisk emot just såna hällar. Började kolla lite om hällar med vred men det fanns inte så mycket att välja på om man skulle ha induktionshäll. Så vi valde iaf en häll med touchkontroller och jag är mycket nöjd med den och touchknapparna funkar väldigt bra. Det har kommit vatten över "knapparna" och det har funkat ändå att reglera värmen.

Sen kan man ju fråga sig själv hur ofta man kokar över och kokar man över varje vecka så kanske man skulle ta sig en funderare om man kanske skulle lämna över matlagningen till nån annan ;D

En till sak man kanske ska tänka på till den som ojjar sig om överkok, hur lätt är det att rengöra en gashäll när den har överkok över sig? Läste om en känd kock som inte ville ha en gashäll hemma för han tyckte det var var så jobbigt med rengöringen. Kokade han över på jobbet behövde han inte rengöra den för det fick städtanten göra ;)
 
Har inte gjort ett överkok ännu på gasen så jag kan inte säga :) det är ju en av deljuvliga tingen med gas - REGLERINGEN :) härmed inte sagt att man inte kan göra bort sig......
Koka över gjorde jag ofta på gammspisen ifårn sjuttiotalet dock.....med vred :D

Jag tror mkt också beror på VART vreden är placerade och i fallet touch att det beror på fabrikat och på person - många borde ha varma lite fetare fingrar än mig ;-)
 
Electrolux har en häll (inte induktion) med en liten stående list mellan stekhällen och vreden: http://www.electrolux.se/node679.asp?prodid=7302. Om listen klarar överkok vet jag inte.

Hällen finns bara i rostfritt och kostar en förmögenhet. Men i alla fall...
 
Va många som har touch i sina fingrar och tycke, och nåra som saknar trycket helt. Touchknappar gillar åtminstånde mina matglada fingrar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.