Hej! är detta bästa placering på belysning i mitt garage?
På den övresidan i garaget (på ritningen) kommer det vara en lyft, takhöjden är 2,7m så ritningen som är bifigad stämmer ej i höjd.

samt 80kvm

Belysning garage.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



samt vad skall man ha för belysning? jag har ritat in lysrör men är öppen för förslag, isf vilka lysrör?
tacksam för svar
 
Redigerat:
Något som jag gillar är belysning 1-3dm ovanför golvet så man även får belysning när man är nere vid golvet och jobbar
 
Hej Lars.

Ett garage jag gjorde lite likt ditt garage så hade han en mittbalk och därför placerade vi 3st på vardera sida(totalt 12st) Man kan sätta belysning som daniel säger men när du meckar måste du ändå ha en lampa som är mobil
för att komma åt olika delar, med andra ord hade jag inte överarbetat mitt garage. Kolla runt om LED lysrör har kommit någonstans, annars är det T5 rör med elektronisk tändare som är bäst i lumen/watt. Man ska inte glömma att lysrör sprider enormt mycket ljus så man behöver ha de för tätt placerade. Eventuellt så kan du ha en på kortsidorna.

Lars Eriksson skrev:
Hej! är detta bästa placering på belysning i mitt garage?
På den övresidan i garaget (på ritningen) kommer det vara en lyft, takhöjden är 2,7m så ritningen som är bifigad stämmer ej i höjd.

samt 80kvm

[bild]


samt vad skall man ha för belysning? jag har ritat in lysrör men är öppen för förslag, isf vilka lysrör?
tacksam för svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.