Kommer i veckan att gjuta en garageplatta och om två veckor kommer vi börja resa vårt garage. Jag är nu intresserad av om någon har någon erfarenhet av golvfärg till garage. Skulle vilja ha en slitstark yta som är lätt att hålla ren och som dessutom ser lite roligare ut än ren betong. Väldigt dåligt insatt i det hela men de man pratar med nämner "Marmorfloor". Någon som har någon erfarenhet av detta? Finns det andra alternativ? Öppen för alla åsikter, synpunkter mm

/H
 
Hej Humpe!

Det finns massor med olika typer av golvbehandlingar.
Det finns från enklare vattenbaserad epoxifärg till
massabeläggningar.Marmorfloor hör till 80-talet.
Vad ska du använda garagegolvet till ska du bara
ha bilen stående där?Tala om vad du ska golvet
till så ska jag nog kunna hjälpa dig.
Tänk på att betongen skall vara minst en månad inna
du gör någon golvbehandling.¨
Mvh
Matte
 
Hejsan Matte

Garaget skall fungera som förråd och bilparkering. Det
Kommer att stå cyklar, gräsklippare, någon form av arbetsbänk och en del hyllor där. Inget speciellt egentligen men kännde endå att man borde se över möjligheterna att piffa till det hela lite när man endå är på gång och grejar med det. Det viktigaste är att det blir tåligt för fukt (När man drar in snö på vintern tex med bilen) och att det blir snyggt och enkelt att hålla rent.

Har bekantar som har någon vattenbaserad färg och de har problem med just fukt, deras färg släpper om det utsätts för vatten, räcker med ett blött cykeldäck för att det skall färga av sig. Det vill jag så klart slippa.

Angående att betongen skall vara minst en månad innan man behandlar den, gäller det alla typer av behandlingar eller varierar det? Hade nästan förstått att man inte kunde "måla" den med en gång men var osäker på hur länge man måste vänta.

mvh H
 
Hej igen!

Den vattenbaserade jag menar är en epoxifärg och
den använder vi till måla lager,lättare industrier mm.
Jag håller på hela dagarna med att behandla betonggolv
olika slag.Ser att du bor i Kalmar och jag ska åka ner till
min syster som bor i Ugglerum till midsommar så om du vill kan jag fixa med mej färg till dej.

Mvh
Matte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.