Anmäler mig som medlem i tråden:(

Gick ner i källaren imorse, blött på golvet, efter lite detektivarbete hittade jag detta i köket ovanför:

DSC00188.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC00187.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


gringubben skrev:
Annars är det nog typ sån här [länk] du ska trä på.
Ludwig skrev:
En sån här borde väl ge dem något att bita i.. [länk]
Länkarna finns inte längre, tacksam om nån kan tippsa vad det var för produkter.
 
Den ser bra ut:)
 
Sätt ut fällor också, skulle inte vara så kul om de kommer springande över täcket..............

Protte
 
Är det flera här som tycker det är helt normalt med lös springande möss inomhus? Själv skulle jag satsat på att inte få in dem i huset alls..
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
prototypen skrev:
Sätt ut fällor också, skulle inte vara så kul om de kommer springande över täcket..............

Protte
Är inte så orolig, sovrummet vaktas av två stycken Felis catus.
 
raveper skrev:
Är det flera här som tycker det är helt normalt med lös springande möss inomhus? Själv skulle jag satsat på att inte få in dem i huset alls..
Gammalt hus, många springor. 70-årigt blåregn......................
 
D d-sajn skrev:
Suck.
Så var det dags igen... tre gånger förra säsongen och nu första gången för årets säsong.
Mössen gnager på avloppsslangen på diskmaskinen och vipps så har jag en mysig vattenpöl att torka upp och en massa disk att diska för hand.

Har det skett några framsteg på musbekämparfronten för i år?
Katt är inte aktuellt för tillfället - iofs så kanske skulle man samköra med att ta hand om sommarkatter på vintern för att sedan lämna tillbaka dom på våren.

Jag håller på och försöker leta efter flätade metallslangar som jag kan ha som ett hölje utanpå den vanliga slangen, men vart hittar jag det i stockholmsområdet? (typ elektroskandialänken ovan)
 
  • Rörinstallation under kökshandfat med synliga avloppsrör, vattenledningar och flexibla slangar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fällor fällor och åter fällor.

Protte
 
Och kanske linda in rören i stålnät?

Edit: Det är just sånt här som gör att jag själv drar mig för att använda plast till vattenledningar i väggarna, jag fortsätter nog med koppar. Ser framför mig många vattenskador i framtiden där möss gnagt på PEX-slangar och dylikt...
 
Redigerat:
MultiMan
Eller skaffa en vän som tar hand om problemet?

 
Lider med dig. Trodde det var illa när mössen åt upp flottören i min diskmaskin, (Maskinreparatören påstod det var en första) Men du har det värre. Min katt behöver banta, men det funkar inte, hon fyller på kosten med allt möjligt självfångat och delar dessutom gärna med sig av det.
 
Hur är det med genomgången i bjälklaget, troligtvis springer dom i det och kommer in på annat ställe, jag hade i stugan möss som kom in mellan rör och golv, ( liten springa det räcker ) petade ner enris och det gillade dom inte, så nu är dom i bjälklaget ( dom som inte fastnar i fällor ) och svårt att få tätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.