Hej. Jag är ny på forumet och hoppas på några kommentrer och erfarenheter kring dessa två krypgrundsavfuktare. Jag har sökt efter tidigare trådar i ämnet och fann några äldre trådar kring CTR:en, om OBM:s avfuktare MUD 260 hittade jag ingenting. Jag tänker att dessa maskiner uppgraderas med åren så vore intressant med färska erfarenheter.

Det är för fuktigt i vår krypgrund idag. Marken kommer jämnas till, bort med allt organiskt, singla, plasta, täppa igen etc.

Vad säger er erfarenhet om prestanda och förbrukning dessa två maskiner emellan? Andra för/nackdelar?

Vill också lägga till att vi nyligen lade in ett ventilerat Platongolv invändigt, vattenburen golvvärme. Grunden är dock ej åtgärdad på länge men ska snart fixas till.

Tack!
 
Jag vet inget om dessa två avfuktare, men jag har träffat på avfuktare som efter strömavbrott inte går igång igen förrän man startar den på en knapp. Okej i en tvättstuga kanske, men olämpligt i krypgrund, så kolla för säkerhets skull att den du väljer inte har den "buggen".
 
Tack för tips! Elavbrott händer sällan här men får se till att lägga den på "central 2" där platon, värme, frys mm ligger - om något annat skulle göra att elen slås ifrån, typ läckande trädgårdsbelysning.. (som händer då och då)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.