är inte försäkringen lite lågt räknad?
 
Det låter väldigt rimligt tycker jag. Nu är det ju krav på energideklaration så detta är ju siffror som tagits fram av någon certifierad firma... De räknar på de senaste två åren och tar någon form av medeltal per kvartal tror jag det var och så slår de ihop det till "driftskostnad".

Vi hade en låg driftskostnad på huset vi köpte men det var för att ingen hade bott i det de senaste tre åren och det bara varit underhållsvärme. I sig ointressant för oss eftersom vi ändå visste att vi skulle lägga in bergvärme...

Mvh,
Anders
 
Femhundringen för väg och samfällighet verkar ju inkludera kostnaden för garage, lekplats och gemensamma ytor. Jag tycker inte att en femhundring är överdrivet högt.

Jag bor i ett kedjehus med snäppet mindre tomt och det räcker utmärkt för att ställa grillen på, och med lite god vilja kan man klämma in en friggebod och spela lite krocket och kubb, men det blir ju ingen fotbollsplan till barnen.

Elkostnaden är rimlig. Med en luft/luftvärmepump så borde den ramla ner med kanske 5000-10000 per år. Du borde även kunna byta elpannan mot en luft/vattenpump och komma ner ännu lägre i driftskostnad i den delen av sverige.
 
Trådar sammanfogade och dubbelposter raderade/mod
 
DaveMasterwork skrev:
Tack så hemskt mycket för informationen! Får se hur vi gör med detta. Driftkostnaden var det enda jag reagerade på annars ser det bra ut, beläget bra osv. Angående tomten 496m2: Detta får jag kolla upp, var ju bara lite framför huset och lite bakom så vart resten är vet jag inte :)
Var resten är? Vad sägs om under huset? ;) Under 500 kvadrat är i mina ögon en väldigt liten tomt så räkna inte med att det finns annat än en plätt framför och bakom.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.