Hej,

(Ber om ursäkt om det redan finns ett antal liknande trådar.)

Har fått offert på 9 stycken 10(b)x11(h) fönster med spröjs. Inget arbete inkluderat, endast fönster.

(Priser ink moms)

Tanum: 91 976 kronor ink
Elit classic 2+1: 90 368 kronor

Är inte detta dyrt för nio stycken fönster?

MVH/Jonas
 
Det betalade jag för Fönster öppningsbart:



F4. 18x5 liggande 1st


F1. 11x13 2st


F5. 5x13 Etsatglas 1st


F3. 8x13 3st


F9. 8x5 liggande 1st




Fönster fasta:




F2. 11x5 liggande 2st


F6. 12x5 liggande. Etsatglas 1st


F7. 11x20. Säkerhetsglas 4st. 2st ska ha "Stop ray Elite glas"


F9. 8x5 liggande 3st


F10. 5x15. säkerhetsglas 1st


F11. 11x5 liggande 1st


F12. 5x20 säkerhetsglas 2st




Altandörr:




FD1. 10x21 Helglasade med säkerhetsglas 2st. 1st ska ha "Stop ray Elit glas"
 
Men jag slapp moms.
Kolla du på Orama.se
 
Det låter extremt dyrt tycker jag. för samma pengar (drygt 90K ink moms) fick jag 27st fönster (hälften större och hälften mindre än de måtten du angett och ca 50/50 med fasta och vridfönster) 3st helglasade fönsterdörrar samt 10st plissegardiner.
Samtliga mina har U 1.1, är svensktillverkade treglasfönster med aluklädd utsida, dock helt utan spröjs.
 
Nästan 10 papp per styck. Väl dyrt. Vi fick 17 fönster och en altandörr för 53. Visst, tysktillverkade och i komposit, aluminiumklädda.
 
Visst är det dyrt. Men det finns massor av företag som säljer fönster, så du kan ju lätt själv jämföra med andra.
 
Orama gör väldigt bra fönster. Har ett helt hus med dessa och är väldigt nöjd.

I övrigt är det väldigt dyrt med fönster.

Lite udda fråga men vad är det för fel på dina existerande fönster? Eller bygger du nytt?
 
Skönt att ni håller med om att det var dyrt, då är jag inte helt naiv.

@Jugend, De är gamla (70-tal/tidigt 80-tal tror jag) med massa spricker, kittet ramlar av. Tycker de är dåligt isatta, glippor mellan fönster som sitter i par. De har desutom enligt vårt tycke fel färg - brun-svart murrig insida. Hurså? :) Tycker du de borde renoveras?
 
Nja det låter ju som om de inte är värda att spara. Jag reagerade mest på att det var Tanum för de gör faktiskt väldigt fina fönster att ersätta fantastiska fönster.
Gamla fönster är sällan så dåliga som de ser ut nämligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.