Jag vill av sätta 70mm isolering i mellanbjälklaget. Av flera olika skäl som är helt logiska men som jag inte orkar gå in på här vill jag fästa denna isolering mot golvspånet på övervåningen snarare än att ha det liggande mot botten (taket i undervåningen). Hur gör jag det enklast? Finns det färdiga produkter att köpa (typ skruv med jättestora skallar eller gigantiska brickor, ja ni fattar...)?
 
Kan du kanske "hänga" isoleringen med nylonband eller liknande, som fästs med häftpistol i golvspån eller reglar?

(Dock osäker på om det löser ditt problem eftersom det inte framgår varför det ska fästas "uppåt".)
 
Sprayisolering kanske kan vara ett alternativ. Dock inget man gör själv.
 
  • Gilla
FelixLauro
  • Laddar…
när vi gör golv på jobbet så brukar det häftas en 45mm med nylonband och klammer under spånet.
 
  • Gilla
hevi
  • Laddar…
Hängde upp isolering på liknande vis med murarsnöre och klamrar, sen plast på det men det är en annan vetenskap ;)
 
Jag kanske är lite trög, men jag förstår inte riktigt vara man ska klamra? Rakt igenom isoleringen?
 
Såsom jag tänkte klamrar man fast ett nylonband mellan reglarna. Dvs klamra genom nylonbandet in i regeln. Och så hänger isoleringen i nylonbandet.
 
StockholmM skrev:
Såsom jag tänkte klamrar man fast ett nylonband mellan reglarna. Dvs klamra genom nylonbandet in i regeln. Och så hänger isoleringen i nylonbandet.
Ok, så då har man bara isolering mellan reglarna. Det borde fungera utmärkt, men jag fick intrycket att trådstartaren ville sätta fast isoleringen på en plan yta, dvs under reglarna.
 
kvistarn2 skrev:
när vi gör golv på jobbet så brukar det häftas en 45mm med nylonband och klammer under spånet.
Så får det nog bli :) Det handlar om att dämpa "lådljud/resonanser" till undervåningen från min i alla avseenden obscena ûberoverkillljudanläggning som kommer husera i övervåningen- inte att värmeisolera.
 
S
vad för isolering har du tänkt använda?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.