hempularen skrev:
Låter faktiskt nästan osannolikt bra i mina öron.

Säkerställ bara att det verkligen utbetalas till er och inte till säljaren (som ju är den förs. bolaget har en avtalssituation med).
Bara för att återkoppla, så ja, jag tror inte att man nog kan understryka hur viktigt det är att i en sådan här situation se till att säkerställa så att alla eventuella ersättningar går till köparen och inte till säljaren. Det man bör vara medveten om (och nu kanske jag slår in öppna dörrar, men för framtida googlare så är jag här extra tydlig) - det finns en fundamental skillnad mellan vad säljarens försäkring ersätter och vad säljaren är skyldig att ersätta köparen.

I mitt specifika fall så hade säljaren tecknat väldigt bra och fördelaktig försäkring som täckte mer än vad säljaren egentligen är skyldig att ersätta för skadan. Å andra sidan ville säljaren bara avsluta affären och friskriva sig från eventuella framtida problem så då gick det att få tillstånd en ömsesidigt fördelaktig överenskommelse.

Eftersom försäkringsärendet nu är klart och avslutat så kan jag även meddela att även om det var en hel del strul med vilket försäkringsbolag som egentligen skulle ersätta skadorna på fastigheten och det inte alls var speciellt varma relationer till att börja med, så när det väl var klarlagt och utrett och helt uteslutet att någon annan än säljarens försäkringsbolag, If, skulle reglera skadan så har If och deras skadereglerare varit fantastiskt smidiga och professionella att ha att göra med.

Försäkringsbolagshistorier är ju lite som historier om förlossningar -alla bara berättar när det gått riktigt åt helvete, så det känns faktiskt väldgt skönt att kunna meddela att If skött ärendet fantastiskt bra -dom har varit lyhörda för vad vi tyckt varit viktigt och vad som kan fungera för oss, dom har spelat med öppna kort hela vägen och sagt vad dom vill göra och varför, och dom har erbjudit en förlikning baserad på vår input och med fullständiga beräkningsunderlag, som gjorde att vi kunde acceptera förlikningen direkt.
 
O
Trevligt med en återkoppling! Tur att det löste sig så pass bra!
 
Hehe det är lite minerad mark med försäkringsersättning men sanningen är faktiskt att många kunder är väldigt nöjda med skaderegleringen.

Skönt att det blev en bra lösning för dig Hevi. Jag tror du tjänat mycket på att vara lugn och sansad med en trevlig ton samtidigt som du tydligt förmedlar att du inte är accepterande för en ofördelaktig lösning för er som kund.

De kunder som riskerar att bli mest missnöjda i längden är som i de flesta fallen de som är helt oengagerade eller otrevliga och agiterade innan ärendet ens påbörjats.

Ps nu är det dags för renovering och jag förväntar mig bilder på huset sen! ;)
 
O
Jag har alltid trott på att vara trevlig när man argumenterar om någonting. Efter att själv ha jobbat i butik så vet man det att man vill hellre hitta en lösning till en kund som är trevlig en någon som är otrevlig....
 
Odjuret skrev:
Jag har alltid trott på att vara trevlig när man argumenterar om någonting. Efter att själv ha jobbat i butik så vet man det att man vill hellre hitta en lösning till en kund som är trevlig en någon som är otrevlig....
Man ska behandla folk som man vill bli behandlad själv. Det lönar sig alltid i längden, även om man ibland måste göra avsteg..

I alla fall... kinglolle et. al., (btw, hoppas det smakar, insåg efter inlämnande av paket till Svedala postverk att det lilla kortet med "tack blah blah blah var kvar utanför paketet...men jag tror du fattar ändå... :)). I alla fall...igen...på förekommen anledning: http://www.byggahus.se/forum/social...n-totalrenovering-av-ett-brandskadat-hus.html
 
Redigerat:
ImageUploadedByTapatalk1353593384.456633.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan inflika att Hevi har alltså skickat detta till mig för att visa sin uppskattning över en så enkel sak som några få tips och lite bollande - något jag gärna gör vilket som när tiden tillåter.

Inte bara generöst utan god smak dessutom måste jag säga - hedersplatser på hyllan nu :)
 
  • Gilla
namor och 2 till
  • Laddar…
kinglolle skrev:
Kan inflika att Hevi har alltså skickat detta till mig för att visa sin uppskattning över en så enkel sak som några få tips och lite bollande - något jag gärna gör vilket som när tiden tillåter.
Mmmm, inte illa. Smaklig spis, eller vad man nu säger om dryck. Bland de trevligare "rör" jag sett här på länge!
 
kinglolle skrev:
[bild]

Kan inflika att Hevi har alltså skickat detta till mig för att visa sin uppskattning över en så enkel sak som några få tips och lite bollande - något jag gärna gör vilket som när tiden tillåter.
Jamen, förfasen, kinglolle, det finns folk som tar 2400kr/h + moms för att förmedla exakt samma råd som du gett mig gratis så i sammanhanget är det en mycket modest ersättning kan jag tycka. Drick inte allt på en gång, bara :)
 
  • Gilla
namor
  • Laddar…
O
Tycker det låter som en okej deal ;)
 
Ja, både för hevi och kinglolle :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.