Okej, detta är inte en av de allvarligaste trådarna jag startat, men jag är SÅ GRYMT NÖJD med att äntligen ha hittat den här:

Som ni kanske fattar har vi haft råttor i huset, men hoppas att en klick fogskum i röret skall lösa det problemet!


 
  • alternativ-ingng.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bottna med Svinto ;) De små liven gör nya fina gångar i skum >:( RockWool är inget problem för dem heller :'( Eller gjut igen det :-/
 
Betong är det som hjälper. Har själv blivit av med problemet på det sättet. Fast min fru tyckte att den var såååååååå söt när den tittade fram i hålet :D
 
morsan skrev:
Bottna med Svinto ;) De små liven gör nya fina gångar i skum >:( RockWool är inget problem för dem heller :'( Eller gjut igen det :-/

Å sjutton.
Anticimex är pajasar, de sa ju att det räckte med skum!

Okidok, skummet upp, i med betong då...
 
Varför är det ett öppet rör där *nyfiken* :-[ Vart går det? Ska du använda det till något senare? Du måste nog sätta något som stopp innan du fyller på betong :-/ annars rinner det väl ut någonstans :surprised:
 
Huset är byggt -29 och renoverades på 60/70- talet.
Tidigare var diskbänken där, och när man tog bort den så sopade man väl bara till röret så att det sprack. Möjligen stoppade man i en trasa eller något sånt.
Det kommer inte att användas av oss någonsin mer.

Det slog mig också att jag behövde stopp.
Jag hoppas på att kunna ta bort del av fogskummet, för att sedan trycka ner det som är kvar med ett kvastskaft eller liknande till en halvmeter ner.

Helst skulle man ha en webkamera därnere, så att man fick se deras förvåning när de efter 20 cm fogskum slår skallen i en betongvägg.
 
Nix skrev:
Helst skulle man ha en webkamera därnere, så att man fick se deras förvåning när de efter 20 cm fogskum slår skallen i en betongvägg.
Nämen, usch, det vill man väl inte vara med om att få se... :surprised: ;)
 
lbg skrev:
[quote author=Nix link=1139577172/0#5 date=1139599022]
Helst skulle man ha en webkamera därnere, så att man fick se deras förvåning när de efter 20 cm fogskum slår skallen i en betongvägg.
Nämen, usch, det vill man väl inte vara med om att få se...  :surprised: ;)
[/quote]

Nej, okej då. Jag skall vara snäll mot de små liven.
De är ju ändå gnagare ;D
 
galento
Vi tänkte också använda fogskum där el-kablarna går ut genom väggen bakom el-centralen,nu senast satt det 4 fastbrända möss där,kanske får bli en annan lösning.Undrar om man bygga en låg låda med späninngsförande trådar som man kan lägga på vinden,vad tror Ni om det ?Har för tillfället 7 lådor råttgift uppställda på vinden och 3 utanför huset.Tycker det är bättre med lite "liklukt" ibland än söndergnagda grejer,men det bästa är väl om inte mössen kommer in i huset men det är nog svårt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.