Jag letar efter tips på fina handdukstorkar, både tips på märke och modeller som fungerar bra, samt inköpsställen (även via internet)
Även bra saker att tänka på är av stort intresse.

Jag har fördragen el, så det är eldriven handdukstork som är aktuell.
 
Se bara till att du får en som har dolt montage, alltså ingen synlig sladd.
 
hempularen skrev:
Se bara till att du får en som har dolt montage, alltså ingen synlig sladd.
...och när man börjar titta på detta så visar det sig att detta inte är någon självklarhet. Många modeller saknar detta, konstigt nog.
 
Koppla eller en timer till torken eller se till att ej ha den på hela tiden.

Energislukare ::) är de allt (0.080kw x 24h x 365dgr x 1kr = 700kr per år) :-?

Det kommer vi i alla fall att göra i nästa badrum.

Peter
 
perese skrev:
Koppla eller en timer till torken eller se till att ej ha den på hela tiden.

Energislukare  ::) är de allt (0.080kw x 24h x 365dgr x 1kr  = 700kr per år) :-?

Det kommer vi i alla fall att göra i nästa badrum.

Peter
Trodde alla modeller hade on/off knapp men det är kanske inte vanligt?
 
Benny_o_Lina skrev:
[quote author=perese link=1133728035/0#5 date=1133892088]Koppla eller en timer till torken eller se till att ej ha den på hela tiden.

Energislukare  ::) är de allt (0.080kw x 24h x 365dgr x 1kr  = 700kr per år) :-?

Det kommer vi i alla fall att göra i nästa badrum.

Peter
Trodde alla modeller hade on/off knapp men det är kanske inte vanligt?[/quote]

Visst, men vem vill gå upp mitt i natten och stänga av, eller vem vill åka hem från jobbat och stänga av eller vem kommer ihåg att sätta på den lagom så att den är varm (det fixar kanske inte timern :)).
Det slutade hos oss att vi har den avstängd - elementet i badrummet torkar handdukarna.

Ville bara dela med av mina erfarenheter - en överskattat produkt (el-baserad) som kostar mer än vad den är nyttig.

Peter
 
Det är just därför som mina är vattenburna och värms med bergvärmepumpen ;)
 
Vi valde TRS 60 från PAX (köpt på COOP) med tidsstyrning. Man kan välja 2,4,6,8 tim eller alltid på med en knapptryckning. Dessutom är den svängbar och har dold elanslutning. Har för mig att själva torken kostade 995kr och styrningen 295kr för ett år sedan.

http://www.pax.se/

/Ingenjören
 
Vi satte upp en LVI med termostat, tyckte att de utan ( som jag kollade in hos bekanta var för varma). Den kostade väl runt 2000:-, men har å andra sidan gott rykte om att inte gå sönder.
mvh
Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.