Mikael_L
Blindnit skrev:
Fyllde det precis med en massa vin,öl och sprit jag hittade i .de :)
Kör du med sugrör ner i skorstenen nu då? :D
 
  • Gilla
charta77
  • Laddar…
Tapetserat om köket (fast det gjorde jag igår...) Idag ska jag spika lister i kök och hall!
 
Mera golvspån, drygt halvvägs klart på övervåningen. Så himla skönt när man får mer och mer färdigt golvutrymme att flytta över grejorna på :)!
 
Färdig med kökets taklister och fönsterfoder. Bytt ut några icke petskyddade uttag i hallen. Bytt handtag på lådor och skåp i köket. Släpat bort det sista riset efter ett träd vi fällde i veckan. Phu!
 
ullberg
Monterat motorlåset i dörren och programmerat in alla taggar. Tidsåtgång: inte obetydlig, funktionell förbättring: högst marginell...

Min bättre hälft är måttligt imponerad...
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Men det låter som en läcker pryl ;)
 
Salat in 2 stycken fönster och spikat på foder. Det tar mer tid än man kan tro att ordna med finliret. Nu är det bara målning kvar :)
 
Fortsatt riva väggar. Trätex/tretex eller hur det nu stavas, dammar något så förbaskat. Det gör kloasong-väggarna med...
 
ullberg skrev:
Monterat motorlåset i dörren och programmerat in alla taggar. Tidsåtgång: inte obetydlig, funktionell förbättring: högst marginell...

Min bättre hälft är måttligt imponerad...
Mer info please! Det här låter intressant. Kan du inte starta en liten tråd med bilder, funktion och ändamål? Vet att det hade uppskattats.
/J
 
Hemmakatten
Jag är också nyfiken på motorlåset. Framförallt om det är en dörr i huset och inte till garaget.
 
ullberg
erikssonjorgen skrev:
Mer info please! Det här låter intressant. Kan du inte starta en liten tråd med bilder, funktion och ändamål? Vet att det hade uppskattats.
/J
Hemmakatten skrev:
Jag är också nyfiken på motorlåset. Framförallt om det är en dörr i huset och inte till garaget.
Ok, kanske inte blir de närmaste dagarna men jag ska försöka hitta lite tid att beskriva vad jag gjort.

/U
 
Har varit och hämtat ett paket med infälld väggbelysning som ska vara i trappan.
Så nu är kvällen räddad :cool:
 
P
Började med att tvätta bilen, den var blå :)

När jag hade högtryckstvätten framme passade jag på att gräva fram plattgångarna mellan infart och huset och tvätta rent dem från mossa och jord. Vilket år som helst ska jag lägga om och flytta gångarna så att de går som de ska, men det får duga tills vidare.

Beskar en del träd och buskar medan jag ändå höll på i trädgården. Sitter och funderar på om jag ska ta tag i att måla det tredje lagret linoljefärg i sovrummet eller om jag ska ta en whisky först (och måla taket på söndag)
 
Krilleman
p.lundgren skrev:
Sitter och funderar på om jag ska ta tag i att måla det tredje lagret linoljefärg i sovrummet eller om jag ska ta en whisky först (och måla taket på söndag)
Men det är ju inget att fundera över efter en lång och hård arbetsvecka! (y)
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Jag bar upp en massa från källaren :)
Bra med hus :)
Vilket år som helst så ska jag spackla färdigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.