Hej på er alla glada husbyggare!
Nu har vi varit på banken och skrivit på vårt kreditiv. Två miljoner, man baxnar.... Och även skrivit på entreprenörskontrakt med hjältevad på ett Staffansgården, med aningen modiferad planlösning. Så nu kan de börja rita på hur vi verkligen vill ha det. Vi fick också en liten visning i säljarens eget Västangården, där han har precis ett sånt kök som jag vill ha. Studio ekluckor....Behöver jag säga att jag blev sjuk av längtan till juni då vårt hus ska stå klart! Jag kan knappast förstå att vi äntligen ska "få" ett eget hus.
På banken var det heller inga problem. Vi fick låna allt och slapp borgen på topplånet, vilket känns skönt. Det måste ju innebära att de tror på vårt projekt.
Nu ska jag försöka jobba lite vilket inte är det lättaste.
Ha det! ;D
 
Grattis vad kul bygger själv ett björken!!

Kreditiv???Jag trodde man betalade hjältevad 5 dagar efter inflyttning. Har jag missat nåt??

mvh Svartjobbarn
 
JÄTTEGRATTIS !!!

Vi har bott i vårt Hjältevadshus - Björken, sedan i juni förra året. Vi STORMTRIVS verkligen !!!! Vi är jättenöjda med Hjältevadshus och vi hade inga som helst problem med säljare, hantverkare etc.

Lycka till!
 
Kreditiv är som ett lånelöfte som används vid byggnation av nya hus för att du ska ha pengar tillhands när de är dags att betala de olika entreprenörerna !

Jörgen och Sanije
 
Grattis!!

Lovar att det är kul att sitta å rita å rita
på planslösningen...
Vi ändrade en hel del å slap betala extra för det!

Lycka till!!

Mvh Annika som längtar tills den 1mars då kommer huset
 
Jag hoppas att vi också ska slippa betala extra för den lilla omritning vi gör. Det finns nästan likadana ritningar sen tidigare. Dock är en omritningskostnad på 18000 medräknad i kalkylen, så jag hoppas att vi kan göra andra roliga tillval för de pengarna. Typ ek-kök och spottar i taket och, och, och........
Skönt att höra att många som valt hjältevadshus är nöjda med både hus och säljare.
Lycka till alla andra som bygger!!
 
känner igen känslan...man vill att tiden skall gå FFFFOOORRRTTTT tills man flyttar in...

Grattis o lycka till ;D
 
Jag vill gärna också säga GRATTIS. Vi har flyttat in i ett Björken för 3 veckor sedan. Och om Hjältevadshus fixar till felen från slutbesiktningen som utlovat så kan jag säga att vi är helnöjda med Hjältevadshus och säljaren!
 
Grattis och Lycka till!!!!!!!!! ;D

 
Grattis! Vi har skrivit på för en Mogården 2, inflyttning till hösten.
 
Tack för alla era lyckönskningar. Det känns otroligt bra just nu. Och i morgon får vi tapetprovena. Vi har redan fått provar på våttapeterna och jag förstår att folk väljer att kakla badrum. Inte så mycket att välja på..... Men något acceptabelt hittar vi nog........
Jag kommer säkert att återkomma med massa frågor. Skönt att veta att det finns så mycket svar här!!!
 
Någon som vet vad som gäller om man väljer att kakla badrummet själv i hjältevadhus?? Får man avdrag för våttapeter? Någon som gjort på detta vis?? Tacksam för svar.
 
Bara att grautlera!
Vi är också väldigt nöjda faktiskt!

Och om Hjältevadshus fixar till felen från slutbesiktningen som utlovat så kan jag säga att vi är helnöjda med Hjältevadshus och säljaren!
askur, räkna inte med något innan påsk.. ;)

/PH

 
askur skrev:
Och om Hjältevadshus fixar till felen från slutbesiktningen som utlovat så kan jag säga att vi är helnöjda med Hjältevadshus och säljaren!
Vad var det för fel som upptäcktes vid slutbesiktning? Är inttresserad pga att vi själva skall ha slutbesiktning om ngn vecka.
Grattis förresten!
 
Mitt råd till er är att testa det mesta, alla elektriska apparater eluttag. Syna alla tapetserings -och målningssarbeten, även utvändigt.

Kolla golvet och kontrollera så att ni har fått det ni beställt. De kommer att försöka pruta ner värdet på eventuella felaktigheter, men vik inte ner er. :)

Oftast är det bara småfel, men många bäckar små..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.