Min hantverkare har nu lagt hälften av stenarna för vår extra garageplats. Idag när jag dubbelkollade så såg jag att de inte använt markduk utan sådan man lägger under golv inomhus för att dämpa ljud etc.

De har inte gjort det för prisets skull iom att jag har fast pris på arbetskostnaden och sedan betalar material per faktura.

När jag testade så släppte den knappt igenom något vatten och hörde då av mig till hantverkaren som påstod att det var bättre och att han använt det under 2 års tid utan problem. Någon som hört något liknande?

Låter mycket konstigt i mina öron känns som allt kommer flyta runt alt spricka när det fryser.
 
Varför använda duk överhuvudtaget?
 
Vad ligger duken? Precis under stenarna? Isåfall skulle jag vilja säga att den markanläggaren inte har så mycket koll. Duken ska ligga längre ner för att skilja olika fragmention av stenarna åt. Ligger den precis under stenarna blir det som gungfly efter ett tag... Gör om gör rätt isåfall.
 
Redigerat:
Så länge de inte är lera eller jord under så behövs ingen duk.
 
Det stämmer enligt vissa men det är lite olika. Personligen anser jag att en duk underst innan man börjar bygga upp med nya material inte skadar. Så det brukar jag lägga oavsett. Men Huntelaar du och jag är nog överens om att den inte ska ligga precis under stenarna... eller?
 
Man får göra som man vill. De är ingen skada att lägga men är de sandig mark är de överflöd och överkurs med duk.
Just duk på leka är ju för att leran med tiden äter upp materialet.
Jag vet inte om hantvärkaren här har lagt precis under stenarna men de vore skumt, jobbigt att jobba med en duk i stenmjölet eller vart de nu ligger någonstans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.