petrho skrev:
Är det någon som har provat en sån här?
[länk]

Fungerar det bra? Bra kvalitet?
Vad händer om vattnet blir stående en tid - blir det ljummet/gammalt. Förbrukas då alltså en hel del kolsyra i onödan för att få kallt sodavatten?

Finns det andra alternativ?
Finns massor med alternativ.
Köp ett sådant där kylskåp med inbyggd vattenskadefunktion.
Eller köp en back sådana här (garanterad kvalitet, god smak och billigt som bara den)
 
  • org_sodavatten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en bekant som köpte en sådan. Nackdelen är att den använder det vattnet som kommer ur kranen.
Kan du leva med att vattnet är ljummet när det kommer ut är det inga problem.
Han spolade dock tills vattnet var kallt som man brukar göra och det blev väldigt dyrt.
 
Kan man inte fylla flaskor o sätta i kylen så har man kalt kolsyrat vatten som inte kostar så mycket
 
Jo! Med en sodastream för några hundralappar. :)

Annars kanske det fungerar att spola fram kallvatten med vanliga kranen och sen ta ur sodavatten, beror på vart kopplingarna sitter.
 
Maken har länge önskat sig funktionen och testat flera liknande lösningar. Tyvärr blir det ju bara lätt kolsyrat och lite ljummet. Kolsyra löser sig ju också bättre i kallt vatten.

Man får bättre resultat med en sodastream/wassermax.
 
Eller ett kylskåp med kolsyrafunktion.

sänt from my fån
 
anthill skrev:
Finns blandare för detta ändamål: [länk]
Det var ju precis den som petrho undrade om i sin fråga. Vi har en sådan i fikarummet på jobbet, men jag tycker resultatet blir bättre att kolsyra vatten i sodastreamer och ställa i kylen. Då får man kallt vatten med mer kolsyra i.
 
Tack för alla svaren. Jag kör nog Sodastream-modellen..
 
lordi skrev:
Det var ju precis den som petrho undrade om i sin fråga. Vi har en sådan i fikarummet på jobbet, men jag tycker resultatet blir bättre att kolsyra vatten i sodastreamer och ställa i kylen. Då får man kallt vatten med mer kolsyra i.

Ja så går det när man som jag ser fyndmax.se i länken och antar att det gäller någon apparat. :banghead:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.