Vi har tagit fasta på era önskemål och tillfört en mängd läsvärd och nyttig information.

- Sveriges bästa husleverantör? Se utdrag
ur IMA marknadsundersökning!
- Tips och råd om att välja hus
- Information om byggprocessen
- Utökad leveransinformation
- Fler och tydligare husbeskrivningar
- Utskriftsfunktion


Välkommen att besöka oss www.villavarm.com
 
Mycket bra tycker jag! Hittade i stort sett allt jag ville veta på den sidan.Enkelt och informativt.
 
Roligt att du gillar sidan!

När vi omarbetade vår hemsida hade vi som ambition att man ska finna all information som man behöver när man ska bygga nytt.

Tycker ni att den är lättnavigerad eller bör vi ändra på något?
 
Den är lättmanövrerad när det gäller boendeyta/enplan men inte när det gäller 1 1/2-plan. Jag sökte själv 1 1/2-plan med total boendeyta av ca 110 (liten bottenyta) men det verkar inte som ni har detta alternativ.
 
Det har väl kanske inte så mycket med själva utformningen av hemsidan att göra att det inte finns just det husalternativ du sökte?Det är ju tråkigt dock att det inte fanns det du ville ha:(

Vi sökte ett lite större hus än dig yonna och det var väldigt lätt att hitta informationen man sökte tyckte jag. Ringde sedan Håkan och fick väldigt bra hjälp med de frågor som kvarstod så på det hela taget var det mycket bra i mina ögon.Alla har ju dock olika krav och referenser så...smaken e som baken ;-) Jag tycker dock att det var en av de bättre sidorna för informationssökningen i sig.

För vår del slutar det nog med två hus från Villa Varm på vår tomt....om vi får bra pris vill säga ;) *skratt*
 
Nää - jag menar bara att det är utmärkt att även kunna söka på boendeytan inom alla kategorier. Oftast vet man och letar efter hus med viss storlek :).
 
yonna skrev:
Nää - jag menar bara att det är utmärkt att även kunna söka på boendeytan inom alla kategorier. Oftast vet man och letar efter hus med viss storlek :).

sorry....fattade alldeles fel :-[ Nu e jag med dock! ;D
 
Många huskunder vi kommer i kontakt med söker en speciell planlösning/utformning som inte finns bland våra modeller.

Vi har skrivit en del på hemsidan om att rita och utforma sin egen planlösning. Husmodellerna ni finner på vår sida är förslag som många vill ändra på. Detta brukar oftast gå att lösa mycket enkelt och i de flesta fall till en blygsam merkostnad.

Känner ni att ni fått tillräckligt med hjälp och information av oss om att rita egna förslag?
 
Hej!

Vad jag saknar på i stortsett alla hustillverkares sidor är prisexempel. Altså bara en liten uppfattning.
 
Generellt tror jag att flertalet husleverantörer är försiktiga med att säga vad huset kommer att kosta . Det handlar nog inte om att priserna är på något sätt hemliga men vi hustillverkare är nog säkert rädda för att man lätt jämför äpplen och päron. På marknaden är det stora skillnader i leveransomfattningar och utföranden.
Man bör komma ihåg att det är en mängd faktorer som påverkar den totala kostanden.

Man bör först fråga sig:
•Hur ska ert hus se ut?
•Har ni för avsikt att göra något själv?
•Vilken utrustningsstandard?
•Vilken värmekälla och värmedistribution?
•Grundläggningsform?
•Markförhållanden?
•Var i landet ska ni bygga?
•Vad är viktigt för mig förutom planlösningen?

Givetvis kan vi tala om hur mycket en stomrest byggsatsleverans kostar men tyvärr är många inte så bra insatta i hur en leverans går till och vad som ingår och inte ingår i våra leveranser.

Kolla gärna på denna sajt under rubriken bygga. Här dinns branschriktlinjer på hur mycket det kan kosta att bygga nytt.

www.byggahus.se/bygga/kostar_bygga.htm

Ring mig gärna om du har några funderingar!

Håkan
 
Bygger ni hus i Skåne?

 
Vi levererar hus över hela landet, även Skåne.
Vi är kanske lite unika i att vi valt att ha egna montörer från Piteå som åker landet runt och stomreser och inte inhyrda lokala byggare. Vi har funnit att det är tryggare både för oss och för er som kund att veta att kunnit folk snabbt och noggrant utför stomresningen.
Som alla vet är det viktigt att huset kommer under tak i tid.
 
Nu har vi har ytterligare uppdaterat vår webbsida.

Följande kompletteringar är gjorda:
Avsnittet "Rita själv"
- Utförligare skissexempel
- Ny checklista för er som vill själv skissa planlösningar

Printkatalog (Nytt)
Här kan ni själva ladda ner/skriva ut 8 olika informationsfoldrar.
Informationen i dessa är samma som på webbsidan men många upplever det lättare att läsa på papper i lugn och ro.

Vi kommer senare i höst lägga ut fler planlösningsförslag.

/Håkan Björkman
 
Nu är den nya hemsidan äntligen igång! Även om den utseendemässigt liknar den tidigare är det en hel del nyheter.
Vi jobbar för fullt med att löpande uppdatera denna under hela mars.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.