Hej!

För ett par månader sen köpte jag ett nybygge. Jag har haft ett antal fel och ett av felen var ett stort jack i smygen. Idag var de här och åtgärdade problemet (se bifogad bild) Jag tycker absolut inte att det jobbet är acceptabelt, utan att det borde vara återställt till de skicket det ska vara i en nyproduktion. Jag vill höra lite åsikter om hur jag bör gå tillväga.


Jacket innan den byttes ut.
30u71fm.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad de kallar åtgärdat. (Skurit bort tapet alldeles ojämnt och smetat på fog)
2vxhsvp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Får inte ihop bilderna riktigt? Är det samma sak på båda bilderna?
 
Det är samma sak. Men på den undre bilden så ser man smygen från sidan och en bit under eluttaget/lampknappen.
 
Det är väll baksidan på smygen. Är du någorlunda händig kan du kanske skära bort en bit på fogen å sen dra en ny över
 
Borde man inte ha spacklat om man tagit sönder tapet samt målat? Nu sitter det fog på ena sidan smygen, men inte den andra. Det ser för taskigt ut! Och de har ju skurit bort tapet som det försökt fylla med fog som sedan sjunkit in, extremt fult och oprofessionellt gjort. Ska man tolerera att behöva fixa sånt själv i en lägenhet byggd 2012?
 
Har svårt för att se vad det ser ut för det ser inte samma ut, men om det är lagningen så är det fult gjort och inget jag tycker är ok i nybygge.
 
Crownbeats skrev:
Det är samma sak. Men på den undre bilden så ser man smygen från sidan och en bit under eluttaget/lampknappen.
Men hur kan den där lilla skadan resulterat i den där lagningen?
 
Det kan man undra, hade förmodligen blivit bra mycket bättre om de finspacklat och målat, än riva sönder både tapet och gips i samband med bytet.
 
Ja, det hade jag aldrig godtagit. Du har beställt ett hus med vitt foder och anslutande tapet inte en fet sned mjukfog som snart kommer bli svart av damm och inte går att rengöra. Mitt bästa tips när du ska få nåt rätt vidgjort är att inte gå in på känslor utan ren fakta. De bryr sig inte om hur du känner det. Berätta att detta är inget du beställt klart slut.
 
Tack för svar. Jag gjorde precis som du sa så de fick skicka en målare som tog bort fogen, spackade upp och målade om så allt blev bra tillslut.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.