Ryobi är normalt sett ett märke jag inte skulle köpa. Men när beg.marknaden på ryggburna lövblåsar verkar vara icke-existerande och allt nytt i vettig kvalite kostar skjortan, samtidigt som Ryobi råkar ha en i ok pris, så får man kanske tumma lite på fåfängan ;) Under förutsättning att det är nåt att ha.

Så, n
ågon med erfarenhet av Ryobi RBL26BPT ryggburen lövblås?
Vettig kvalité för pengarna, och framförallt, bra blås?

nkte lagt in en bild också, men i vanlig ordning strular byggahus på denna punkten, att det ska vara så svårt!?!?!
Här är länken till bilden istället


http://www.bauhaus.se/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/3/6301784A.jpg


Jaha, se där ja, bilden kom med även fast dialogen inte funkade, jaja, det är väl som vanligt, som sagt... ;)
 
  • 6301784A.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här finnes en modell större på Jula, den har batteristart också, med ett "vanligt" 12v laddbart batteri. Jag antar att det är samma som i ryobis sladdlösa powertool-system. Finurlig ide, även om man kanske helst inte går och bär omkring på vikten, men det går kanske att ta bort batteriet när man startat. Annars laddas det under tiden motorn går. Undras om makita har något liknande.

Frågan är bara, är det någon kvalité och drag i grejerna?
Den ska ge lika mycket flöde som en husqvarna/stihl, på papperet.

http://www.jula.se/lovblas-rbl30bpt-800-w-721076
 
Periodvis finns det drösvis med stihlblåsar på blocket....
 
MathiasS skrev:
Periodvis finns det drösvis med stihlblåsar på blocket....
Det gör det nu med, men jag hade tänkt nöja mig med en begagnad... ;)
 
Ok.

Periodvis finns det drösvis med begagnade stihlblåsar på blocket.

Edit: finns ju en nu med, vad vad väntar du på.......
 
Redigerat:
MathiasS skrev:
Ok.

Periodvis finns det drösvis med begagnade stihlblåsar på blocket.

Edit: finns ju en nu med, vad vad väntar du på.......
Två stycken finns nu, men jag har inte fått några svar, stendött, som sagt ;)

Men jag har kanske en annan på gång med lite tur. Sen finns några stycken på ebay.de också såg jag, så det ska väl lösa sig ena eller andra vägen. :)
 
Det blev till sist en Husqvarna 356BTx. Ska bli spännande att se om det är någon skillnad mot min gamla handhålla partner BV25 :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.