Kolonistugan har byggts ut och jag har ett pyttelitet rum som jag nu äntligen ska lägga golv på. Utbyggnaden gjordes vårren 2011 så det är ett tag sen.
Har köpt eklaminat eftersom stugan inte är uppvärmt på vintern.(hmm ska nog ha liiite värme på i vinter) Rummet är endast 2,4 x 2,5 m "stort".

I den gamla delen är det gammalt trägolv (den gamla delen av huset står på stolpar) (1 m x 2,5 m) sen kommer den nya delen där det är en gjuten betongplatta. (1,5m x 2,5 m)
Det var en rejäl skarv (typ "hål-mellanrum" hela vägen längs bottenplattan -på sina ställen 3-4 cm bred) mellan den gamla och nya delen och den fyllde jag med tätningsskum förra hösten. Verkar ha hållt sig bra.
Underlaget är inte helt jämnt.
Jag undrar:
* kan golvplasten läggas direkt på befintligt golv/bottenplatta eller ska något annat läggas på innan?
* I hur många lager ska golvplasten vara innan golvlaminatet läggs på?
* hade inte tänkt mig värmeslingor- men är det dumt att inte ha det? Ingen annan värmekälla finns i det rummet.Huset är bara tänkt att bo i under sommaren, men det är kommunalt vatten apr-okt så det går ju att vara där under längre period om man vill....

(har använt samma typ av laminat i den gamla köksdelen, men där hade jag det gamla golvet under och la ett lager golvplast innan laminatgolvet las på. Gjordes förra året och har blivit hur bra som helst.)

Det enda jag gjort hittills är att göra rent golvet, men vill starta med golvläggningen snarast.

Tar emot alla värdefulla tips jag kan få!:):rolleyes::confused:
Tack på förhand!
 
Hmm jag såg inte att det var olika grupper - detta borde snarare finnas bland golvfrågorna. Kan man flytta till rätt ställe eller bara låta det vara och hoppas på svar ändå?:confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.