Är AEGs skruvdragare det rätta verktyget här?

Untitled.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller får man bättre fluff med en Festool eller blå Bosch?

Det vore kanske även bättre att byta saxen mot en ergonomisk Fiskars som borde ge mer virvlar och luft i smeten.
 
  • Gilla
Dalbotant och 4 till
  • Laddar…
Jag kör DeWalt. Frun Electrolux. Fast din är häftigare, vi vågar inte använda sax.
 
Hmm, and det där var omvänt. Själv kör jag elvispen till klinkerfix.
 
Fjelie 17 skrev:
Jag kör DeWalt. Frun Electrolux. Fast din är häftigare, vi vågar inte använda sax.
Som väl är så är den inte min även om språket på förpakningen inte är främmande ...
Skulle det varit så hade det vispats med en Makita.
 
Är det här kanske en ny evighetstråd? Hur vi kan använda verktygen i matlagning. Kanske skära bröd med sticksåg?? Ska nog prova när jag kommer hem ikväll ;)

// Realdoolar
 
Det blir till att köpa tigersåg till i jul när skinkan ska skivas!
 
Realdoolar skrev:
Är det här kanske en ny evighetstråd? Hur vi kan använda verktygen i matlagning. Kanske skära bröd med sticksåg?? Ska nog prova när jag kommer hem ikväll ;)

// Realdoolar
Har redan testat. För några år sedan när jag skulle skiva fryst bröd. Gick sådär. Testat senare med bandsåg, gick alldeles utmärkt.
 
Och en IR-termometer för att få korrekt temperatur när knäcken kokas.
 
Såga fryst bröd i bandsågen fungerar utmärkt, men tyvärr blir det rost på bladet pga fukten i brödet. Ingen helt bra idé när allt kommer kring.
 
Matte_Nörden skrev:
Har redan testat. För några år sedan när jag skulle skiva fryst bröd. Gick sådär. Testat senare med bandsåg, gick alldeles utmärkt.
Jag har en fantastisk uppfinning till fryst bröd......MICRO!!! oj...nu sa jag det......hmmm :D
 
Bandsågen är perfekt för att såga fryst kött eller fisk.
Sen så drar man bort vattnet med en trasa, ja inte när sågen går förstås, för då får man nog göra svartsoppa ett bra tag.

/Kent
 
Räcker det inte att såga av en bit trä medans sågen går. Värmen borde väl ta bort det lilla vatten som finns kvar..

Kreativt med en skruvdragare. Själv har jag en vit Bosch till ändamålet. Men vad är suklaamousse för något? Är det norskt eller finskt?
 
Själv gör jag pannkakssmet såhär när sambon inte är hemma:)

skickat från en telefon nära mig.
 
  • uploadfromtaptalk1353021775930.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Påminner mig om när jag skulle använda degkrokar till att göra en bullsdeg. Elvispen gav upp nästan direkt. Så det var fram med borrmaskinen och köra.

Så när min bättre hälft kommer in och ser mig och polarn i full kareta så suckar hon och går därifrån.
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
raveper skrev:
Men vad är suklaamousse för något? Är det norskt eller finskt?
Chokladpudding på finska :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.