Det va en dyr elektriker
 
Eftersom priserna troligen är inkl moms är det knappast dyrt.
Varken arbetet eller matr. Det är ett rätt bra pris skulle jag påstå.
 
V
Ser verkligen inte dyrt ut!
 
Timpriset (575/h inkl moms) är något högt även inkl moms även i dyr-Stockholm...Att El-firmorna utnyttjar ROT avdragsmöjligheterna till att höja timpriset är dock inte ngn överraskning direkt!!
 
PST skrev:
Timpriset (575/h inkl moms) är något högt även inkl moms även i dyr-Stockholm...Att El-firmorna utnyttjar ROT avdragsmöjligheterna till att höja timpriset är dock inte ngn överraskning direkt!!
Finns det egentligen några större belägg för att det verkligen är så, mer än några enstaka exempel? Det ska ju vara ganska många som gör det om det egentligen ska vara något att anklaga Sveriges elfirmor för, kan jag tycka.
Jag känner i alla fall inte till att vi ska ha höjt vårt timpris. Fast vi kanske är ensamma om det.

//Patrik
 
Gäller inte bara elfirmor utan alla i bygg/renoveringsbranschen som jobbar med ROT avdrag, man passar på att sätta upp priset en del när man vet att kunden kan få ROT avdrag... Värst kanske VVS branschen har betett sig de senaste åren. Många badrumsrenoveringar blev det.... och inte alls så billiga som det borde blivit hos slutkunden...och kräsna på att ta jobb blev de också....men tiden tar ut sin rätt nu mnär det blir lågkonjunktur , VVS skyddas inte av "behörighetskrav" pss. (Även om de försöker få det att se ut som det) så jag har faktiskt redan märkt att det går att beställa tex urbilning och byte av golvbrunn, för två år sedan kastade firmorna en sådan offertförfågan i papperskorgen om de inte fick göra hela badrummet...
 
V
575 inkl mons är inte dyrt med tanke på att resan förmodligen är inbakad i priset!!! Sen kan man fundera på om det är korrekt att göra så då resorna ej är ROT berättigade! Och ja resor kostar pengar!
 
Resor brukar ALDRIG vara inbakade i timpriser, "servicebil" brukar det alltid finnas en tillkommande post på, om det så bara var en km de åkte.
 
V
Ok! Då bor dom väl i huset själva?
Det händer titt som tätt att resor ingår i timpriset! Det betyder inte att det är samma timpris med och utan resor!
 
Det verkar vara billigt tycker jag.
Väldigt bra och tydlig offert.

Lämnar de alltid så snygga offerter eller är det bara när Byggahus.se frågar? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.