Hej,

Köpte en kyl och frys för 1 år och 10 mån sedan och de är i silver. Handtagen har nu börjat lysa vitt igenom. Jag tycker det borde vara en reklamation ,men det tycker inte Mikael Törnkvist på Elctrolux.

Om jag skulle få en kund som hade detta problem så hade jag hellre gett ut nya handtag än bråkat om att det inte är ursprungligt fel.

Vad gäller?
 
Ja, man tycker ju att de kunde skicka nya handtag, så dyra kan de inte vara...

Dock kan de ju naturligtvis hävda onormalt slitage och ignorera din förfrågan, vilket de ju verkar ha gjort...
 
Ja sant, men man tycker att så stort företag vinner mer på en bra support än dålig. Han sken fullständigt i mig och tyckte att jag skulle kontakta ARN.
Nu får historien en trevligare vändning dock eftersom jag ringde den lokala servicen och tyckte att det var verkligen konstigt handlande av honom och jag kommer få mina handtag från Norrköping istället.
Tur att det finns lite hjärta kvar :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D
Men vad gör du september 2014? Det är ju inte speciellt troligt att byte av handtagen avhjälper felet mer än "temporärt".
 
Nä du har helt rätt i det. Problemet kommer att komma tillbaka OM nu inte de har grå plast :)
 
DIY_freak skrev:
Men vad gör du september 2014? Det är ju inte speciellt troligt att byte av handtagen avhjälper felet mer än "temporärt".
Vad föreslår du? byte av både kyl och frrys? lite drastiskt för att det är ett tillverkningsfel på ett handtag:)
 
D
LäsLus skrev:
Vad föreslår du? byte av både kyl och frrys? lite drastiskt för att det är ett tillverkningsfel på ett handtag:)
Föreslog ingenting, som du väl såg? Tycker bara att den här typen av "uppskjutande åtgärd" är ganska dålig när inte själva problemet åtgärdas, speciellt på en pryl som man förväntas ha bra mycket längre än garantin sträcker sig.

Om du nödvändigtvis vill ha ett förslag och du nu arbetar på Electrolux produktutveckling, så anser jag att ni bör tillverka ett handtag med bättre egenskaper (t.ex. genomfärgad plast) och skicka dessa vid reklamationer. Kanske ni rent av redan gjort det, det vet ju inte jag. Jag bara uttryckte min farhåga för att så inte var fallet och att samma fel kommer tillbaka...
 
Jag ser det inte som en uppskjutande åtgärd, det finns en defekt del som byts ut. För mig låter det som en normal åtgärd i de flesta fall (tänker nu de gånger jag behövt lämna in mina datorer på reperation)

Men om felet kommer igen då kan man kanske börja ändra på tonläget och hävda att det är ett ursprungligtprodukt fel.

Sedan är jag inte insatt i vitvaru branchen så är alldeles för dåligt insatt i vilket material man skall använda i de olika komponenterna men det är säkert rätt som du säger att genomfärgad plast är mycket bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.