Har ni någon något bra förslag på matchande lampa ( där den gamla lysrörsarmaraturen satt förut)
som passar in på spottarna som sitter bredvid, dessa spottar lyser upp ganska bra, så kanske inte ska ha någon stark lampa, skulle egentligen vilja ha riktiga spottar där det hänger sladdar nu men det blir för mycket jobb med o sänka tak o sånt.

Vad tycker ni? vilken lampa ska jag sätta dit, är inte så bra på det här på design och ljussättning.

/Kalle

DSC03802.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det beror ju på vilket belysningsbehov du vill fylla. Om det har suttit lysrörsarmatur förut är det väl städbelysning som behövs. Denna har jag använt förut, grymt snygg och ger riktigt mycket ljus:
http://www.houzz.com/photos/1055948...p-By-Leucos-Lighting-modern-ceiling-lighting-

Eftersom du skriver att du helst velat ha spottar kanske det istället är trivselbelysning du vill ha. För att helt säkert matcha befintliga spottar är det ju säkrast att skaffa en precis likadan armatur som den du har. Alternativt satsa på något längre - jag får känslan av bilden att rummet skulle må bra av ljuspunkter placerade lite "bredare" i rummet. Kanske den här:
http://www.bellalite.se/takarmaturer/asto-4
 
Hej, den där ser snygg ut men det verkar vara en amerikansk sida, var hittar jag den i Sverige?, bor i Uppsala så skulle vill helst kolla på lampan innan jag köper.

Dom spottar som sitter där nu köpte jag egentligen för att ha till vänster på bilden men den passade inte i kopplingen, så går inte att sätta den där.
 
Jag skulle satt den bef. spotskenan där hålet är och satsat på en pendelarmatur där skenan nu sitter. Av bilden att döma tror jag att det är en matplats vid fönstret och (för mig) är det mycket mysigare/trevligare med en "riktig" lampa ovanför matbordet.
Om det inte är en matplats där skulle jag nog köpa två nya spotskenor och låta den bef. flytta till ett annat rum.
 
ok, tack, jo var inne på den iden också, får försökte få skenan att funka till fästet bara
 
Challe777 skrev:
Hej, den där ser snygg ut men det verkar vara en amerikansk sida, var hittar jag den i Sverige?
Det vet jag ärligt talat inte. Jag köpte min via nån utländsk webshop (minns inte vilken för det är ett par år sedan).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.