Något är fel med appen när man ska skicka upp bilder. Det är itne första gången det strular.
 
Redigerat:
Mikael_L
Vad bra det skulle vara om man kunde skriva kommentarer och frågor direkt i tradera-annonserna.

Då skulle man ju kunnat fråga säljaren, så alla andra ser frågan, om det möjligen står "Biltema" under det svartstreckade området ... :rolleyes:
 
Tittar man igenom säljarens tidigare auktioner så ser det i mina ögon ut som att det brukar "trilla" ner saker i fickorna/väskan varje gång han går förbi en haraldnyborg/biltema/whatever butik... (det mesta är nya saker i "fick-vänlig" storlek..

Dessutom ofta flera auktioner med samma varor.

En del annonser som är märkta "NY" är dock uppenbarligen begagnade saker.
 
Lite kommentarer på tidigare auktioner:
Säljer för högre pris än vad de kostar nya!
161147923
Kommentar: 33kr styck inkl. halogenlampa billigt billigt

Du kunde ju skrivit att det var IKEA lampor!!
161147942
Kommentar: Ligger i IKEA kartonger
 
Daniel78 skrev:
Tittar man igenom säljarens tidigare auktioner så ser det i mina ögon ut som att det brukar "trilla" ner saker i fickorna/väskan varje gång han går förbi en haraldnyborg/biltema/whatever butik... (det mesta är nya saker i "fick-vänlig" storlek..

Dessutom ofta flera auktioner med samma varor.

En del annonser som är märkta "NY" är dock uppenbarligen begagnade saker.
Nu ska vi inte utgå ifrån att det är stulna saker, då det finns många som köper och säljer saker och det är lätt att få tag i partier av en eller flera varor.
Men jag håller med det står "ny" eller "nytt på en del som man ser att det är använt.
Sen är det lite fult att stryka över text som tex biltema.
 
här är ju en till från samma säljare
http://www.tradera.com/halsagar-64-127mm-nya-auktion_302420_167390544
http://www.byggmax.com/se-undefined...ing/handverktyg/sagar-sagblad/28272/halsagset

Hög kvalitet är nog frågan om man kan kalla ett hålsågset för 55kr...

http://www.tradera.com/yxa-600gr-glasfiberskaft-totallangd-38cm-ny-auktion_301797_167481641
http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Hammare-och-Yxa/Yxa-16305/

http://www.tradera.com/ihopfallbar-spade-armemodell-ny-auktion_343087_167562232
http://biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Tradgardverktyg/Redskap/Kombispade-37427/

Det handlar ju bara om någon som går runt och köper billiga prylar i div butiker, lägger på 100kr och tjänar fina pengar på det, sitter ju en hel del folk som sysslar med sådant på just Tradera, en del försörjer ju sig på detta vis.
Personligen hade jag nog blivit rätt förbannad om jag köpt något och det visar sig när man får vara att man betalat dubbla biltemapriset + frakt...
 
Redigerat:
Egentligen är det så här alla handel går till. Man köper in prylar till ett pris, lägger på sina påslag och säljer till ett högre. De som köper en biltemasax för 160:- på tradera betalar ju för bekvämligheten att sitta hemma i soffan och handla. Blir dom sura när dom får grejerna för att det fanns billigare någon annastans har dom bevisligen inte ens gjort den enklaste marknadsundersökningen före sitt köp. ;)

Att säljaren i detta fallet stryker över varunamn och anger inkorrekt fakta säger ju tyvärr dock en hel del, och ingen är väl direkt förvånad ;)
 
thomasx skrev:
Egentligen är det så här alla handel går till. Man köper in prylar till ett pris, lägger på sina påslag och säljer till ett högre. De som köper en biltemasax för 160:- på tradera betalar ju för bekvämligheten att sitta hemma i soffan och handla. Blir dom sura när dom får grejerna för att det fanns billigare någon annastans har dom bevisligen inte ens gjort den enklaste marknadsundersökningen före sitt köp. ;)

Att säljaren i detta fallet stryker över varunamn och anger inkorrekt fakta säger ju tyvärr dock en hel del, och ingen är väl direkt förvånad ;)
Frågan är ju dock om det är så väldigt bekvämt om man sedan ska behöva masa sig ner till sitt DHL/schenker ombud för att hämta prylarna, jag har närmre till biltema än mitt ombud.

Är man bara ärlig med det så är det väl en sak, men det är ju verkligen dolt på många av auktionerna med att vända bort loggor osv.
 
Pumba skrev:
Frågan är ju dock om det är så väldigt bekvämt om man sedan ska behöva masa sig ner till sitt DHL/schenker ombud för att hämta prylarna, jag har närmre till biltema än mitt ombud.

Är man bara ärlig med det så är det väl en sak, men det är ju verkligen dolt på många av auktionerna med att vända bort loggor osv.
Många har mycket närmre till närmaste postombud än vad dom har till biltema. ;)

Du räknar väl inte med att få bättre kvalité på en produkt av okänt märke inhandlad på tradera, än på biltema? ;)

Säljarens agerande är verkligen inte snyggt, men faktum är, känner man sig lurad har man i stor utsträckning låtit sig luras i dessa fallen, IMHO. Annat hade det varit om någon sålde verktyg som såg ut precis som riktiga proffsverktyg med logga och allt, som sedan visar sig vara piratkopior, sånt rent bedrägeri är svårare att skydda sig mot.
 
Man är väl rätt korkad om man betalar överpris för något man lätt kan kolla upp på nätet. Det mesta som inte är gjort av ett "proffs" märke är väl i stort sett mest skit. Och som vanligt, man får det man betalar för.. Samt att denna säljaren har ganska många minus. Jag hade al
 
Andy78 skrev:
Nu ska vi inte utgå ifrån att det är stulna saker, då det finns många som köper och säljer saker och det är lätt att få tag i partier av en eller flera varor.
Men jag håller med det står "ny" eller "nytt på en del som man ser att det är använt.
Sen är det lite fult att stryka över text som tex biltema.
Ja det känns onekligen fult men om man ska hårddra lite så är det ungefär som när återförsäljarna ombrandar samma produkt under egna namn. Man ser ju ofta kinesiska smäck med flera olika etiketter och varierande priser.
Vad anser du om Bauhaus som förpackar om t.ex. OLFA´s brytblad till Wisent och säljer lite dyrare än Beijer? Sen har vi Craftomat också...
 
End skrev:
Ja det känns onekligen fult men om man ska hårddra lite så är det ungefär som när återförsäljarna ombrandar samma produkt under egna namn. Man ser ju ofta kinesiska smäck med flera olika etiketter och varierande priser.
Vad anser du om Bauhaus som förpackar om t.ex. OLFA´s brytblad till Wisent och säljer lite dyrare än Beijer? Sen har vi Craftomat också...
Jag kan tyvärr inte ge något svar då jag inte har sett dom.
Men jag har svårt att tro att de packar om dem, kan du utveckla det lite mer.
 
Pappförpackningen med siktplasten är märkt med Wisent medan själva brytbladen i gula asken inuti är märkt med OLFA. Tror inte ens Wisent tillverkar någonting själv.
Så här ser 9 mm varianten ut, original.

-olfa-pack-of-10-stainless-steel-snap-blades.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bauhaus´s variant, Wisent ser likadan ut förutom att de tagit bort etiketten på gula asken och förpackat om gula asken. Men det finns förhöjd märkning i plasten där det står OLFA. På så sätt undgår de eventuell prisgaranti då de kan säga att det är något annat.
 
thomasx skrev:
Jag har en sådan sax och jag skulle bestämt vilja påstå att den har exakt en sådan etikett som på tradera-bilden fast utan svart streck ;) Där står det på min sax just Biltema ;)
Ställde frågan till säljaren..
> Vad är det för märke på den? Jag har haft en liknande från
> Biltema och den var kanon bra men jag har tappat bort den..

Fick svar:
Hej! Den är inte märkt med något tillverkarnamn, men den är kanonbra.
 
raveper skrev:
Ställde frågan till säljaren..
> Vad är det för märke på den? Jag har haft en liknande från
> Biltema och den var kanon bra men jag har tappat bort den..

Fick svar:
Hej! Den är inte märkt med något tillverkarnamn, men den är kanonbra.
Du får skicka honom den här bilden och fråga honom om det verkligen inte står Biltema under det där svarta strecket han har dragit dit ;)

Den är helt ok, men inte kanonbra, eggen blir slö väl snabbt.

20121110_110635.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.