Johan Gunverth skrev:
Kan påpeka att Tapatalk fortfarande repeterar första sidan trådar under "Participated", men nu har man ju lärt sig beteendet så det spelar inte så stor roll. (iOS6/nyaste Tapatalk)
Hur menar du?
 
Han menar att när manscrollat ner 50 inlägg och vill ladda 50 till så kommer samma 50 upp igen. Då måste man scrolla ner ytterligare en gång och ladda 50 till för att få tag i inlägg 51-100.

Tydligen en bugg i Tapatalk.
 
vojma skrev:
Tydligen en bugg i Tapatalk.
Verkar vara åtgärdad i Tapatalk HD för även HD versionen har haft samma beteende.
 
Johan Gunverth skrev:
Kan påpeka att Tapatalk fortfarande repeterar första sidan trådar under "Participated", men nu har man ju lärt sig beteendet så det spelar inte så stor roll. (iOS6/nyaste Tapatalk)
Detta funkar för mig med samma uppsättning.
 
vojma skrev:
Han menar att när manscrollat ner 50 inlägg och vill ladda 50 till så kommer samma 50 upp igen. Då måste man scrolla ner ytterligare en gång och ladda 50 till för att få tag i inlägg 51-100.

Tydligen en bugg i Tapatalk.
Du menar väl när man scrollat ner 20 inlägg (inte 50), eller ser det annorlunda ut för dig? För mig säger den sedan "40 till 500 TopicsLoaded".
 
Johan Gunverth, vojma och ni andra som har samma problem, kan det vara så att ni har en gammal inställning som inte används längre under "Antal inlägg som visas per sida"? Det kanske står 50 där? Pröva i sådant fall att ändra till "Använd forumets standardinställning" och se om det blir bättre.
http://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editoptions
 
pezlin skrev:
Jag använder appen Board Express for Tapatalk på WP 7.5. Efter uppdateringen fungerar det inte längre. Felmeddelandet i appen säger att Tapatalk-pluginen på siten är för gammal och behöver uppdateras.
pezlin, Tapatalk pluginen på sajten är numera av senaste modell.
 
Per Eskilsson skrev:
Johan Gunverth, vojma och ni andra som har samma problem, kan det vara så att ni har en gammal inställning som inte används längre under "Antal inlägg som visas per sida"? Det kanske står 50 där? Pröva i sådant fall att ändra till "Använd forumets standardinställning" och se om det blir bättre.
[länk]
Kollar och återkommer.
 
Per Eskilsson skrev:
pezlin, Tapatalk pluginen på sajten är numera av senaste modell.
Attans, funkar fortfarande inte. På ios och android, funkar det då med den generella tapatalk-appen eller måste man använda er byggahus-app?
 
Både vår egen Byggahus app och den generella Tapatalk appen funkar både på iOS och Android.
 
Kan bekräfta att det inte fungerar med Windows phone längre (board express), precis som pezlin skriver.... Trist.
appen påstår att pluginen är för gammal....
Är det kanske så att pluginen är för ny? Vilken version kör ni nu och vilken körde ni tidigare, innan 4.2?

Appen i sig är ganska kass, men tyvärr känner jag inte till några alternativ.
 
Hoppehare skrev:
Kan bekräfta att det inte fungerar med Windows phone längre (board express), precis som pezlin skriver.... Trist.
appen påstår att pluginen är för gammal....
Är det kanske så att pluginen är för ny? Vilken version kör ni nu och vilken körde ni tidigare, innan 4.2?

Appen i sig är ganska kass, men tyvärr känner jag inte till några alternativ.
Pluginen uppdaterades till senaste version efter att jag påpekade problemet så tyvärr måste det bero på nånting annat som gjorts på siten. Jag har mailat Board express för att felanmäla så vi får se om det kommer nåt svar. Just nu pågår diskussion kring detta i flera trådar, kanske moderator kan skapa en ny tråd för board express där vi kan följa utvecklingen av detta problem?
 
Johan Gunverth skrev:
Kollar och återkommer.
Har du kollat Johan?
 
Per Eskilsson skrev:
Har du kollat Johan?
Ooops! Kollade nu och det är inställt på "Använd forumets standardinställning".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.