Kattvovven skrev:
Efter att ha spacklat och remsat i taket är min enda fråga. Slacker - har du en spackelmaskin nånstans i gömmorna? Tänker mig en sån omvänd dammsugarrobot.
:D
Haha! Lider med dig - Jag kör aldrig mer än 900x2500 för enkelhetens skull.
Någon spackelmaskin finns tyvärr inte i gömmorna... Här kör vi den manuella isabella varianten - Herregud det är väl lätt, kan inte tagit mer än 20 min att spackla mitt 22kvm tak första varvet igår. Sedan slipa lätt och spackla igen.
 
Går framåt.

Lägger gipsbruk i skarvarna, på med rems, lite bruk till. Problemet är att jag jobbar sent så allt går långsamt.

Kommer hem, städar undan en yta, täcker, spacklar, flyttar mig, aktar katten, blir fälld av andra katten, river ut gipsbruket på golvet, ligger på knä och städar när jag upptäcker att tredje katten tuggar på elkabeln. Skäller på katten, upptäcker nästa katt som tagit sig in i garderoben och ligger nu bland rena tvätten, svär lite högt och hoppas hon ska gå ut, tvärtom! Hon drar nu in i garderoben och trycker längst in bland koftorna.. städar tillbaka allt som det var, tvättar verktygen och går och äter gulashsoppa på burk, däckar på golvet och vaknar 0345.

Och folk undrar varför jag inte har barn. Ja klarar ju inte ens av tre katter?
 
  • Gilla
Ramnemark och 8 till
  • Laddar…
Ursäkta mig men jag låg dubbelvikt av skratt! ;) Lycka till i fortsättningen!
 
Spackla. Mhm. Påminns om varför vi hyrde in folk för det. Tror jag slipat och spacklat 5-6 ggr. Mesta ser bra ut, men vad säger ni som är duktiga, går detta att lösa?

Drog ett lager grundfärg/spärrvit. Hoppades på klart bättre resultat än vad som uppenbarade sig.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1352421639.098068.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1352421670.931193.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1352421706.931091.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1352421778.681374.jpg
Uj! Det verkar som att du lagt på lite för mycket - Det bästa är att bara dra av precis så det fyller "gropen" och jobba ut spacklet mer på bredden snarare än på höjden.
Vet inte om du kommer att kunna slipa det där nu med färg på, det kommer att bli tufft i alla fall - Prova om det går att slipa, beroende på färg så kan det bli riktigt svårt... Annars är det att gå på med mer spackel för att jobba ned bulorna, ser ut att vara en svår uppgift även det.

Jag har dragit på första varvet i mitt källartak och så här ser det ut. Lätt slipning av topparna så drar jag på ett lager till. Jag får ofta motsatt effekt mot vad du ser i ditt tak, jag brukar skymta mina diken vilket är lite lättare att åtgärda än för mycket spackel.

Äsch då...

Försöker ladda upp en bild men det går ju sådär! En liten röd bubbla med ett utropstecken i.. hmm.. Ahaa - Värsta editorn!
 
  • IMG_0231.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
slacker skrev:
Uj! Det verkar som att du lagt på lite för mycket - Det bästa är att bara dra av precis så det fyller "gropen" och jobba ut spacklet mer på bredden snarare än på höjden.
Vet inte om du kommer att kunna slipa det där nu med färg på, det kommer att bli tufft i alla fall - Prova om det går att slipa, beroende på färg så kan det bli riktigt svårt... Annars är det att gå på med mer spackel för att jobba ned bulorna, ser ut att vara en svår uppgift även det.

Jag har dragit på första varvet i mitt källartak och så här ser det ut. Lätt slipning av topparna så drar jag på ett lager till. Jag får ofta motsatt effekt mot vad du ser i ditt tak, jag brukar skymta mina diken vilket är lite lättare att åtgärda än för mycket spackel.

Äsch då...

Försöker ladda upp en bild men det går ju sådär! En liten röd bubbla med ett utropstecken i.. hmm.. Ahaa - Värsta editorn!
Fast jag har nog mig själv att skylla. Långskarvarna som var fasade från början blev verkligen perfekta, kortskarvarna jag fasade själv blev som höga berg. Väggips i tak, bad idea - check!

Mikrolit? Tror du det skulle lösa problemet i värsta fall?
 
AXS
Vad tror du om strukturfärg?

Men börja med att hyra in en bra giraff, de kan slipa ner ordentligt.
 
Microliten löser nog inte ditt problem - Jag skulle slipa ned lite och smeta ut kortskarvarna bredare...
 
slacker skrev:
Microliten löser nog inte ditt problem - Jag skulle slipa ned lite och smeta ut kortskarvarna bredare...
Alright!
Kör det såfort ja kommer hem. Hoppas det löser det. Värsta fall får jag köra en floodlight rätt upp i taket ;) Planslipen fungerade över all förväntan, i värsta fall får jag "hyra" en giraff ;)
 
Mmm...det är mycket jobb med gipstak...;) lat som jag är så valde jag bort det OMG.......
Hyr en giraff på en gång.....;)
 
Usch. Som det känns nu kommer jag i värsta fall få bredspackla hela jäkla taket :p tror ni det är en omöjlighet att jämna till det på det sättet? Vad tror ni det skulle ta ett proffs att göra det?

idag tog jag typ en 50/60cm spackel och testar att jämna till taket över en större yta.

Förhoppningsvis ska ni som fortfarande följer tråden få se när det börjar hända lite saker som faktiskt syns. Såfort taket är klart ska vi montera tre garderober i hallen med skjutdörrar, montera upp köket och ta bort all papp så golven syns, in med bänkskiva och vitvaror.
 
Tack vare råd och hjälp från en av dom snällaste människorna jag någonsin mött, slacker, så tar det sig. Taket ser helt ok ut, och det börjar hända lite i köket!
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1353203815.663276.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1353203832.263285.jpg
Kul projekt! När är det tänkt att det skall stå färdigt?

By the way, ser ut som om att överskåpen går ut längre på bortre väggen än underskåpen/köksön. Något du gjort medvetet, ser lite lurigt ut på bild?
 
pennybridge skrev:
Kul projekt! När är det tänkt att det skall stå färdigt?

By the way, ser ut som om att överskåpen går ut längre på bortre väggen än underskåpen/köksön. Något du gjort medvetet, ser lite lurigt ut på bild?
Medvetet, för där kommer en 90-skiva som livar med väggen. Blir ett överhäng där med högre stolar att sitta på, så skåpet är lite kortare än väggen för att man ska kunna sitta ute på den kanten.
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Roligt att se. Lite sent nu, men har du inget under dina parkettgolv?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.