Schysst bänk. Lutar åt något liknande själv. Köpte en veritas baktång för snart ett år sedan... Hur tycker du den funkar ?
 
Baktången är jättebra, enkel installation och väldigt snabb med quick release.
Dubbeltången som jag har fram är lite långsammare och inte lika smidig men det är bra att få så mycket fri klämyta mellan gängstavarna.
 
Verkligen snyggt! Vad är det för en Twin Wise du har där? Veritas?
 
Ja, det är Veritas twin screw vice
 
@K_arlström: Ja, om jag har förstått saken rätt är det huvudsakligen för att få ned tvingar där, men jag har också sätt varianter med en lös ram i splitten som är öppen så att man kan få ned sågar, stämjärn, kombinationsvinkel och liknande, och som går att vända på så att ramen sticker upp en liten bit ovanför bänkytan i ena läget och är flush i andra läget. När den sticker upp kan den användas som en bänkhake/mothåll vid t.ex. hyvling.
 
Efter att ha jobbat ett tag nu med delad yta så kan jag säga att det är lite störigt. Mest för att då och då åker verktyg ner i hålet och allt hyvelspån åker ner på hyllan under (på min fina svarv). Jag ska bygga ett inlägg med skåror så att det går att sätta verktygen man jobbar med där men jag har inte kommit mig för ännu.
För mig var det ganska mycket att jag kunde köra två 260mm stycken genom planhyveln, annars hade jag fått handhyvla hela bänken vilket jag inte var sugen på då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.