Lite svårt att köra med en spårfräs i kloasongväggar fulla av hönsnät ;)

Men annars är det ju en sådan maskin man får köra med...

Min elektriker kör med Hiltis spårfräs och dammsugare å de dammar i princip ingenting...
 
En undran Fermen från jula har dammsugaruttag. Dammar det i alla fall sjukt mycket även med dammsugaren på kopplad.


Pär
 
pär h skrev:
En undran Fermen från jula har dammsugaruttag. Dammar det i alla fall sjukt mycket även med dammsugaren på kopplad.
Det har den givet att det är samma som jag använde. I praktiken fungerade det inget vidare då min (billiga) byggdammsugare satte igen nästan omedelbart. Med en mer seriös cyklonseparerande dammsugare kanske det fungerar alldeles utmärkt. Jag har inte provat.
 
Hos mig föll det mycket puts vid sidanom och detta dammade rejält, jag kom väl ett par meter sen var rummet fullt av damm. (Jag körde på väggen så långt upp mot taket som möjligt, när jag spårade i betonggolvet dammade det inte alls lika mycket)
Jag körde Ferm-maskinen och en Kärcher Dammsugare med maskinstart.
 
Lyfter denna tråd från Hedenhös...

Någon som har förslag på vettig spårfräs för trä?

Kommer att behöva fräsa både golvvärme och el/data i väggarna så en spårfräs för trä inbillar jag mig skulle underlätta. Har tittat på Kwiktool Safesaw men de verkar inte så enkla att få fatt i längre och jag vet att det funnits en maskin med motroterande klingor men jag hittar den inte längre. Stor överhandsfräs för radier och dosor har jag redan.
 
Har nu hittat en lösning! De grön-blå kompisarna från Tyskland hade naturligtvis en maskin för detta. TS-85 och VN-HK85 löser problemet. Det är en notfrästillsats som går att ställa mellan 16 och 25mm brett och upp till 35 djupt. Har 8st vändskär som fraser.

Typ 9000ex moms för kittet. :)

Detta borde även vara den ultimata spårfräsen för golvvärme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.