Håller på med de sista inredningsdetaljerna i badrummet. Vi har vitmålad pärlspont upp till brösthöjd och ovanför det vitmålad väv. Inredningen är Svendbergs serie "Romantica", antikbrun.

Badrummet ligger på bottenplan och har ett stort fönster vid sidan av toaletten och duschen. Frågan är vad jag skall göra för att dölja insynen... En idé är att sätta en gardinstång i trä i samma höjd som bröstlisten, måla stången i samma färg och sedan hänga ditt en gardin. Men vad skall man i så fall välja för tyg? Fortsätta med vitt? Eller blir det för tråkigt? Bryta av med en helt annan färg som t.ex. blått?

/M - med idétorka
 
Vad ska du ha för färg på duschdraperi och handdukar? Kör samma färg på gardinen!
 
magaretha skrev:
Badrummet ligger på bottenplan och har ett stort fönster vid sidan av toaletten och duschen. Frågan är vad jag skall göra för att dölja insynen...
Jag tycker inte det är så snyggt med gardiner i badrum :-/, men det är ju jag det ;)
Det enda i "gardin"väg som jag skulle kunna tänka mig är rull/hissgardin men det döljer ju inte nerifrån.
Det finns iof. en typ av rullgardin som man fäster i fönstrets nederkant och sen drar uppåt i valfri höjd mha. en kedja.

Annars skulle jag själv välja "frostfilm" där man skär ut nåt läckert mönster/text och med mha. den får "frostat" glas till valfri höjd på fönstret.

//Christina.
 
En släkting till mig hade samma problem FAST det var frostat glas - grannarna kunde se vem som gjorde vad på toaletten :-X Hon hittade en underbar gammal vit paradhandduk, som hennes mormorsmor gjort, med små vita broderade blommor på. Den hängde hon upp på en liten mormorsstång på ca halva fönstrets höjd. Jag tyckte det blev riktigt gulligt!
 
Igentligen tycker jag inte du ska sätta dit något, men om du verkligen måste så tycker jag du skall fortsätta med vitt! :)
 
Vi har det klassiska utseendet på huset med en dubbeldörr på framsidan och två stora fönster på sidorna. Badrummet ligger i anslutning till hallen, så ett av dessa fönster på framsida är badrummets. Mao fri insyn från gången upp till huset och jag tror att det skulle se konstigt ut om ett av dessa fönster gjordes mindre eller fick annat glas.
Just nu har vi en rullgardin alltid neddragen. Ingen bemödar sig att rulla upp den... Ser lite tråkigt ut.

Flitiga Lisa, vi har endast glasblock (klarglas) till duschen, inget draperi eller dörr in till duschen.

Byggimperiet, rullgardin åt fel håll låter ju inte dumt. Vart har du sett det? Kanske enkelt att göra själv...

Ellinors, vad menar du med inget insynsskydd? Roligt att chocka ev. besökare som kommer :surprised: eller att man drar ner en rullgardin varje gång man besöker badrummet?
 
Sådana här kanske...

tont_bay_large.jpg

Berit
 
Vilken toppen idé! Har du köpt dessa "fönster-luckor"?
Eller är det ett hemmasnickeri?
 
Inte mina. Men jag vill också ha sådana i mitt badrum. Just nu kan grannbonden kika rätt in i min dusch när han kör runt i sin traktor på åkern brevid...

Luckorna är från en web sida. www.shaftesburyshutters.co.uk
Man kan mata in måtten och beställa. Har inte gjort det ännu, men det blir nog snart.

Berit
 
Betina
labela36 skrev:
Christina,

Frostfilm vad är det? Vad kan man få tag på sånt?  Problemet här är att trots att det inte syns något från gatan (har redan dubbelkollat) känns det skönt med ngt extra liksom  ;D...
Finns att köpa på rulle i två utföranden på Ikea. Kanonbra, bara att klippa till och klistra på fönstret... :D

Christina, måste man åka till Halmstad för att köpa dessa luckor eller finns de någon annanstans?
 
labela36 skrev:
Frostfilm vad är det? Vad kan man få tag på sånt?
Självhäftande plastfilm som kan köpas i bokhandeln, kontorsvaruhus, färgbutik eller byggmarknad. ;)
 
Betina skrev:
Christina, måste man åka till Halmstad för att köpa dessa luckor eller finns de någon annanstans?
Ska säljas i byggvaruhandeln, kanske enklast att kolla med dem för återförsäljare på just din ort ;)

//Christina.
 
Betina
byggimpert skrev:
Ska säljas i byggvaruhandeln, kanske enklast att kolla med dem för återförsäljare på just din ort ;)

//Christina.
Tack, ska kolla det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.