Det är synd att man inte får välja sina grannar.Har försökt bita ihop i det längsta, man vill ju inte ha osämja innan vi ens har gjutit grunden men nu....
I över en månad har blivande grannen fyllt halva vår tomt med sitt byggmaterial, allt från isolering och takpannor till skräp och plastpåsar, detta utan att prata med oss. Okej då har vi tänkt vi har ju inte börjat med grunden och fyllet plattas väl till ordentligt,så låt gå..Vill ju som sagt va inte skaffa oss ovänner. Så satte vi igång på allvar förra veckan med ännu mer fyll, grannen fick snällt flytta sina saker, ja allt är ju inte borta men som vår grävmaskinkille säger, rättsom det är kanske hans saker ligger på en meters djup. Så kom vi då till tomten igår och upptäcker att grannen, för att komma in på sin tomt med nytt byggmaterial har flyttat runt på våra sandhögar :surprised:, en del av sanden har använts till att slänta av mot hans tomt troligtvis så att han skulle kunna köra in med lastmaskin. Han hade väl kunnat få göra detta om han hade frågat först.Idag är det jag som ska dit och ta ett ordentligt snack >:( tillsaken hör att han har haft riktiga raseri utbrott på grannen på andra sidan sin tomt om de bara så mycket som vidrört hans tomtgräns.Han i sin tur kör med sina lastmastmaskiner som han vill även över deras tomt, trots att de nu bor i sitt hus och har småbarn som ibland är ute.
Blev långt detta men kände att jag behöver avreagera mig, så kanske jag är lugnare när jag träffar f-nskapet.
 
Knäppgökar finns det dessvärre gott om, men den här verkar ju vara dum på riktigt.

Hoppas det löser sig, trist början på bygget
 
Vela inte. Säg rätt upp och ner hur du vill ha det och vad du tycker, men utan att vara aggressiv. Det brukar funka bäst. Börjar man med vrede så fortsätter det bara. Man måste lämna en öppning åt sin motståndare att själv dra sig ur med äran i behåll, trots att det är ett jä--a pucko.

Litet tips bara, eftersom det är en känslig situation.

Funkar inte det så skäll ut honom efter noter! ;)
 
Tackar för stödet. Nej jag ska inte visa värsta humöret med en gång ,finns ju fortfarande ett litet hopp om god grannsämja, men om det behövs, då
 
Lycka till!
Kom ihåg att du måste lämna utförlig rapport efteråt! :)
 
Låter som att den här grannen inget hellre vill än att ha bråk. Alltså ge honom inte vad han vill ha.

Var så iskall och överdrivet vänlig du bara kan och ge i värsta fall igen med samma mynt - men med iskyla och ett jätteleende.

Berit
 
Första försöket gjort..De polska byggarbetarna tittade oförstående på mig när jag frågade efter grannen svenska förstår inte.. english no understand
 
Framerate skrev:
Vela inte. Säg rätt upp och ner hur du vill ha det och vad du tycker, men utan att vara aggressiv. Det brukar funka bäst. Börjar man med vrede så fortsätter det bara. Man måste lämna en öppning åt sin motståndare att själv dra sig ur med äran i behåll, trots att det är ett jä--a pucko.

Håller med ovanstående och för att citera en, här på forumet, känd talare:

"problemet är bara att, sänker man sig till en idiots nivå så vinner denne ändå på större erfarenhet"

Kan vara bra att använda som mantra när adrenalinet stiger  ;)

//Christina.
 
Carin skrev:
Kan ni inte sätta upp ett tillfälligt staket eller nån sorts avspärrning för att verkligen markera att det faktiskt är er tomt. Det kanske räcker med några stolpar med ett sånt där avspärrningsband emellan.
I dethär fallet är det nog taggtråd som gäller. ;)
 
Undrar om Grannen stoppade ner Robbin under en sån där sandhög, eller vad som hände...?
 
Nej Robbin ligger inte under sandhögen men kanske grannen ;), för efteratt ha varit vid bygget konstant sedan start har han inte synts till de senaste dagarna. Antingen försvann han i samband med sandhögsflytten eller så har han hört av sina byggare (som inte understand) att vi söker honom.
 
Hehe! Snart kommer väl de skyltarna som standard i husbyggsatsen!
 
;D ;D ;D Om jag bara fått tag på en sådan skylt så skulle den på momangen.
 
DragonLady skrev:
Sätt upp en sån här skylt oxå   ;D

[länk]

[bild]
;D ;D Man får tacka högre makter för att man har grannar som inte får en att längta efter nåt dylikt.

//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.