Vilken tur att vi är rörande överens...
 
Om vad då?
 
Hjälp! Grannan påstår sig ha ett servitut på nyttjande av min rörramsvagn för frakt av rörliga prylar. Kan det stämma? Får kommun/länsstyrelsen göra så?
 
Finns det runda rör eller övergår de till att bli cirklar när det inte finns några öppningar?
 
Börjar inte tråden bli rör-ig nu?

/Kent
 
Här krävs ett rörligt sinne, fyrkantiga åsikter hamnar i runda arkivet.
 
Kan vi återgå till Pythagoras sats. Det här med kvadratrot verkar svårt. Kan någon förklara?
 
AskeHolst skrev:
[länk]
Tack för länken men jag vågar inte klicka. Har hört att man kan få en massa virus och skit på internet så jag vågar inte använda det.
 
Alfredo skrev:
Tack för länken men jag vågar inte klicka. Har hört att man kan få en massa virus och skit på internet så jag vågar inte använda det.
Då är Peters Internet ngt för dig, http://home.swipnet.se/snezzer/pi/

Minns faktiskt inte om det var på BH eller på ngt annat ställe jag fick tipset.
 
  • Gilla
thewolf
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Kan vi återgå till Pythagoras sats. Det här med kvadratrot verkar svårt. Kan någon förklara?
Kvadratroten av ett tal är det som det blir om man höjer upp talet med ett halvt.
 
Kvadratrot.. Är det något som går att äta? Och vart är det Pytagoras lägger satsen?
 
Kvadratrot är en fyrkantig variant av pålrot, en avlägsen släkting till rotvältan
 
Kvadratrot är skitenkelt, så länge du inte skall odla den själv.
Trivs bäst i växthus och för att bygga ett sådant kan man använda Pythagoras sats för att räkna ut det där på sniskan/sneda som kallas tak. Det vita geggiga på glasen kanske är något från någon som rört ihop begreppen :)

Kan vi inte starta en studie-cirkel för de fyrkantiga?

/Kent
 
Kommer kanske Pytagoras sats när kvadratroten växt till sig..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.