Någon som har tips på hur fixa bra, dolt förvaringsutrymme under en trappa? Som det är idag, så står det en massa kartonger och annat som skall förvaras under vår trapp till källaren. Tyvärr ser det ju inte särskilt snyggt ut, och dessutom samlar det ju damm som bara den. Någon som har löst detta på något smart sätt?
 
en_grann_en skrev:
Blocket?
Vad menar du.. ?? ???

Jag vill inte köpa något på Blocket om du menar det.
Jag är nyfiken på om någon kan ge mig tips på tillvägagångssätt för att bygga in utrymmet under vår trappa..
 
Kan "den granne" mena att du ska sälja kartongerna :surprised: ;D :p
 
Om det blir bygge av ::) ska vi också bygga in trappan för ett extra förvaringsutrymme!. Vi klär helt enkelt in varje steg (nackdel:samlar oerhört mkt damm på varje steg, men va f*) och sedan sätter vägg och en dörr där det är som högst. Sedan får man väl inreda med hyllor mm.
 
Dammigt är det redan.. :)

Ja, en platta av något slag skall det bli på undersidan. Men jag skulle vilja ha någon smart lösning på framsidan. Vi har bara en gång ut till tvättstuga/förråd bredvid trappan, så det är begränsat med utrymme. Utrymmet känns dessutom inte stort nog för att "gå in i". Har funderat över skjutdörrar i taket, men då skymmer vi även ljus till trappans öppna del.

Fler tips eller idéer, någon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.