ginnfilt skrev:
Jag vill också tipsa om ett "wild card", Intressanta Hus, som länge var ett alternativ från oss innan de spelade bort sig i sista stund; www.intressantahus.se.
Hej!

Kan du utveckla på vilket sätt Intressanta hus "spelade bort sig"?
 
Kortversionen: Vi körde med öppna kort och sa att Trivselhus hade ett bättre pris för ett liknande hus (båda hade tagit fram ett förslag utifrån våra önskemål). IH menade att de borde vara billigare eller åtminstone i samma prisklass och de ville "räkna igen". Vi redogjorde då, mot IH, för vilka skillnader som fanns mellan offerterna och vad som var "skallkrav" från vår sida, samt hur prisbilden såg ut. IH slutade då helt att höra av sig.

Jag kan bara tolka det som att de inte kunde matcha priset eller att de hade full orderbok ändå och inte kände att de ville nagga på marginalerna, eller något åt det hållet. Men det är mina spekulationer. Vi var tillfreds med TH vid detta tillfälle och hade ingen anledning att tjata, vilket jag inte tycker man ska behöva göra heller.

Säljaren från IH var dock trevlig och mycket kunnig och jag tycker att de bygger, som namnet antyder, intressanta hus. (De har byggt två hus i samma område som vi bygger i nu.) Det var dock svårt att ha samma fart i dialogen mot dem som jag skulle önska av någon som man ska inleda dylikt samarbete med. Förhpnningsvis var det en barnsjukdom då de är relativt nystartade.
 
  • Gilla
FranzJaeger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.