Har varit på en del ställen som säljer kök och tagit broschyrer, men de är ju så fasligt dyra på såna ställen.
I och för sig finns det stora möjligheter att måttanpassa och skräddarsy, men jag tänker att det måste ju finnas ställen som säljer standardvarianter billigare?
Alltså, en rostfri bänkskiva med intergrerad diskho i bänkskivan är det jag letar efter.

Alla tips på ställen mottages tackamt :)
 
ullet
Vi köpte en diskbänk från Stala (www.stala.se), säljs på bl a K-Rauta. Går att räkna på pris och mått direkt på hemsidan och trots måttbeställning upplevde jag den inte dyrare än standard av andra märken.
 
ifö har en hyfsat urval av diskbänkar i standardstorlekar ... se deras hemsida.
Köpte min 2,0 x 0,6 m med 2 höar för några år sen på Rinkabyrör , hemlevererat för ca 3000kr. Vill du ha en "tystare" bänk så limmar du en typ spånskiva under plåten som dämpar plåt ljudet.
gaia
 
Själv brukar jag köra med Decosteel, Intra eller Nordictech. Alla dom har standarddiskbänkar, måttanpassade standarddiskbänkar och specialbänkar.
 
Var bara nog att disbänken är gjord på en hel vattenfast spånskiva. Annars blir det ett fasligt klirrande när du sätter ner tallrikar och glas på den. En del diskbänkar är billigare pga att de inte har just detta.
 
På min blogg http//:www.sodergarden.wordpress.com finns ett inlägg där jag listar tillverkare i olika prisklasser. Jag kollade upp ganska noga innan vi beställde. Sök på rostfritt på bloggen så hittar du inlägget.

Vi valde Laga rostfritt som hade bäst pris på det vi ville ha men också har fantastiskt kvalité och riktigt stabila rejäla bänkar.
 
Joachim

med risk att svära i kyrkan i detta kvalitetsmedvetna forum tycker jag att du skall ta en titt på blocket.
Nu vet jag inte var du bor (fyll i det på din profil hörru), men det finns mängder med diskbänkar till salu för låga priser.
Både gamla tråkiga begagnade och helt nya med skyddsplasten kvar.

Själv köpte jag en ny 2200x600 bänk för 600:- för två år sedan.
Fick komplettera med tillbehör för lika mycket, men nu pryder den sin plats i köket (y)
 
Tack för alla tips! Skall väga detta alternativ mot en vanlig bänskskiva och en större inbyggnadsho.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.