På ovanvåningen där jag har taket öppet upp i nock har jag planerat att ha två takfläktar som får varmluften som samlas uppe i nocken att cirkulera och spridas. Har dragit el fram kopplad till dimmer som ska styra dem, men nu till problemet, att hitta fläktarna:
Vad jag vill ha är fläktar som är helt "dumma", utan snören eller andra egna hastighetsstyrningar,
Då de ska sitta mitt i nocken med 45-graders-lutningar på taksidorna, så behöver axeln vara längre än bladen, men jag har öht svårt att hitta någon fläkt med lång upphängningsaxel.
Estetiskt så vill jag att de ska vara väldigt enkla och rena, helst bara en axel med blad utan synlig "motorklump". Vitlackad och så osynlig som möjligt vill säga.

Bifogar bild, axeln skall sitta fästad uppe i nocken, bladen skall cirkulera ovanför bjälknivå:

iPhone 4S 004.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har letat och letat utan att finna, har någon ett förslag på en enkel fläkt med längre axel än blad som kan passa är jag tacksam.
 
Kolla på sortimentet från Frico. Dessa brukar användas i "kommersiell miljö" så de kanske är för dyra dock...
 
Tack för tipset. Finns där fler uppslag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.