Glesat klart på nedervåningen mha av äldste sonen. Sedan langade vi upp högen med golvspånplattor på övervåningen. Slutligen lade jag klart första raden golvspån på övervåningen, den där krångliga där man måste mecka extra med tvärreglar och noga mätning.
Nu sitter jag i soffan och känner mig trött och duktig. Mellanbror lagar mat och yngsta dottern underhåller med konsert för två speldosor och en ko-skallra. Duktiga ungar man har!
 
Själv har jag krattat upp de sista löven och städat garaget. Har även burit ner dom där förb*****e taklisterna i källaren så att jag kan måla dom nån dag...
 
Wik83 skrev:
Lagt upp delar av bjälklaget huset. Fått upp limträbalk och limträpelare.
Aaah, takarbete i november! Jag känner med er! Och är SÅÅÅ glad att det är över för vår del. Nästa år är ni säkert också inomhus, håll ut!
 
Städat ur gästrummet i källaren. Nu är det bara möblering kvar. Lite sängar, ett par stolar, en hylla, etc.
 
Kört minigrävare:D

Förbereder för en ny gräsmatta nästa år och håller på att hyvla av tomten...
 
Crebel skrev:
Aaah, takarbete i november! Jag känner med er! Och är SÅÅÅ glad att det är över för vår del. Nästa år är ni säkert också inomhus, håll ut!
Jo tack, sämsta tänkbara höst för vår del. Så enormt mkt regn och nu kommer kylan och mörkret. Men vi siktar på att få upp tak på både hus och garage innan snön kommer.

Idag blev så gott som alla balkar till bjälklaget uppsatta i huset.
 
Redigerat:
Tagit ner 6 st mindre träd som nu ligger och väntar på klyvning;-)
 
Handlat panel, målat tak, spacklat väggar och beställt slippapper från Tyskland.
 
Mikael_L
vojma skrev:
Kroken, kvinnan, huset eller morgonrocken?
Troligtvis kombinationen ... :)
 
Tittat på när snickare byggde en vägg, så här är det reglat:
391720_448873268481383_994611419_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Märkligheterna i mitten beror på att det ska vara hål till stereoprylarna och till sladdarna i TV:n, kablaget döljs sedan snyggt på baksidan ihop med hyllor för filmer och CD och annat "bôs". Nu har han gjort klart, det är OSB och gips på och fina stålhörn överallt där det ska vara.
Nästa steg är spackel på alla hörn, sedan väv och vit färg.
 
Mikael_L
Anna, jag antar att det är sidan man ser hitåt i bilden som är sidan som TVn ska sitta på !?

Vad tänker ni göra med utrymmet bakom?

Jag funderar nämligen lite på om vi kommer bli tvungen att göra en TV-vägg eller något liknande för att lösa möblering och allt. Så jag tänkte att jag kanske kan snappa upp några idéer.
 
Ja, det blir lite trångt om TV:n hängs på baksidan ;-)
På baksidan kommer vi att ha ett antal Benno CD-hyllor, nån överbliven Billy och lite sådant. Skåpen du ser i hörnet har vi totalt 7 stycken av, så två till sådana kommer nog att vara där också. TV:n är 60 tum (dvs 140 cm bred) och väggen är 180 cm.
 
Jag har lagt golvvärme i köket!
 
  • 20121031_143334.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Blivit klar med bjälklaget i huset... ImageUploadedByByggahus.se1351972444.389012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Plockat iordning på virket på loftet på garaget. Städat garaget. Sambon har rensat trädgårdslandet plus en rabbatt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.